Vytvořit nový účet
x

Přihlašte se:

Uživatelské jméno:

Heslo:
 

nebo Vytvořit nový účet

  Zapomenuté heslo?



Odpovědět 
 
Hodnocení tématu:
  • 0 Hlasů - 0 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MartyHQ - 1978 CHEROKEE wide track
Autor Zpráva
MartyHQ Offline
denně s Jeepy

Příspěvků: 966
Připojen(a): 09-01-2012
Přidat uživateli hodnocení 14
Příspěvek: #1
MartyHQ - 1978 CHEROKEE wide track
Ahoj Jeepaři!

Teď,když už mám auto téměř hotové, postupně mu zde udělám vlákno, jak všechno probíhalo. Nebude to hned, ale budu se snažit to popsat co nejdříve.

Úvodem něco o SJ řadě Jeep.

Na začátku 60tých let se v Jeepu někomu osvícenému zrodil v hlavě nápad postavit auto, které by bylo schopno tvrdě pracovat, bylo spolehlivé, hodně odolné a přitom by mohlo sloužit i na rodinné výlety do přírody a samozřejmě zvládalo jízdu terénem. Jako výchozí bod byl použit Willys truck, resp. jeho šasí a na něj byla vymyšlena poměrně moderní karoserie. A tak se zrodilo první SUV klasického střihu - Jeep Wagoneer. Psal se rok 1963 když byl uveden na trh.

[Obrázky: Jeep-Wagoneer_1963_800x600_wallpaper_01.jpg]

Wagoneer, a vlastně celá tato řada měla nosný rám klasické koncepce, tuhé nápravy na listových pérech, silné benzinové motory, systém 4x4, redukční převod. Byla to velmi prostorná auta, která už v totálním základu toho v terénu uměla moc. Celá drive line je v rámu uložena tak, že nikde nic nevyčnívá a tak i na pohled nižší vzhled znamená velkou průchodnost.

Wagoneer se dobře prodávál, postupně se stal ikonou a v US ho kupoval každý od paniček ze střední třídy, důchodců na hounting tripy do přírody až po řemeslníky. Toto vše znamenalo, že s velmi drobnými změnami se prodával až do roku 1991. Za jeho života Jeep vystřídal náruč několika vlastníků, od Willys-Kaiser, přes AMC až po Chrysler. Zajímavostí je, že v roce 1991 byl Jeep Grand Wagoneer poslední auto v US, které sjíždělo z linek s karburátorem.

Do výrobní řady postupně přibyly i další klony. Celkem zásadní byla pick-up varianta označovaná jako J-Truck (původně Gladiator). V roce 1984 se z Wagoneeru stal Grand Wagoneer - více výbavy a luxusu.

V roce 1974 Jeep přišel s další variantou, a to Cherokee, na platformě Wagoneeru zaměřenou na mladší, sportovně laděné spotřebitele. Existovaly jak 5ti tak 3dveřové verze. A také varianta Wide track s typickými lemy blatníků a širšími nápravami (k tomu se dostaneme Mrkálek). Cherokee se vyráběl do roku 1983, další rok byl nahrazen velmi úspěšným a svým způsobem za přežití Jeepu zodpovědným modelem XJ.

Motory v průběhu celé etapy SJ byly následující: základní byl nejprve L6 230 tornado engine, později nahrazený známějším AMC 258. Standartní byly ovšem V8 motory, které Kaiseru nejdříve dodával Buick (304, 327, 350), po převzetí AMC to byly motory AMC 360 a nejvýkonější varianta 401.

Nápravy - většinou Dana, na nejstarších modelech vepředu 27 i 30, později zpravidla 44. Vzadu 44 nebo 60. Pár let (80-86) byla vzadu používána také AMC 20 s poloosami v jednom kuse.

Převodovky - nejrůznější automaty, nejrozšířenější jsou TH 400 a TF 727 (oba 3q). Manuály T15 (3q), T18 původem od Fordu (4q), T5 (5q)...

Přídavné převodovky - buď Dana, nebo NP. Asi největším tahounem prodejnosti byla BorgWarner 1339, známá jako Quadratrac, stálá 4x4, tehdy velká novinka. Dana buď 20 nebo 300 - obě nesmrtelné přídavky bez řetězu.

Tolik trocha historie a techniky a teď k mému autuMrkálek

Je to Jeep Cherokee Wide track, model Chief, rok 1978, AMC V8 360, manual T18a (má tzv. granny gear - 1 stupeň má poměr 6,4 : 1), přídavka Dana 20, nápravy Dana 44 vzadu, vpředu. Byl prodán nový v Ohiu (přímo u zdrojeChehták) a po celou svou kariéru v Americe se pohyboval v oblasti Great Lakes - takže sůl, sníh a koroze, ale to tom zase příště.

Koupil jsem si ho v Michiganu od soukromého majitele a nechal dovézt. Na celnici přijel 24.11.2010.

[Obrázky: 1066_IMG_6024_Medium_1.jpg]

[Obrázky: 1066_IMG_6027_Medium_1.jpg]

[Obrázky: 1066_IMG_0551_Medium_1.jpg]


Přiložené soubory Miniatury
   

1999 XJ 4.0, auto, 4,10, Moab, Akebono, WJ steering
72 Charger - BB project
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 28-03-2012 11:18 PM od MartyHQ.)
26-03-2012 10:55 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
[-] Následující 1 uživatel vyslovil/li Poděkování pro MartyHQ za tento příspěvek:
michal Offline
JFcz-Používá247

Příspěvků: 1 320
Připojen(a): 02-12-2011
Přidat uživateli hodnocení 38
Příspěvek: #2
RE: MartyHQ - 1978 CHEROKEE wide track
fakt pěkný autoPalecNahoru
27-03-2012 12:28 AM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
Harley Offline
Pražák

Příspěvků: 25 922
Připojen(a): 25-11-2011
Přidat uživateli hodnocení 72
Příspěvek: #3
RE: MartyHQ - 1978 CHEROKEE wide track
Parádní! A díky i za super úvod s popisem historie!

07 Jeep Wrangler JK Unlimited X 3,8 V6-automat-2,5" lift-33" BFG A/T, 4.88, Selec Trac, AEV hood,Flowmaster50. 1J4GA39117L105111

http://www.profiperform.cz
https://www.facebook.com/profiperformpraha/

https://www.nova434.cz
27-03-2012 08:49 AM
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
Pakosta Pryč
Čechy Čechům

Příspěvků: 13 923
Připojen(a): 30-11-2011
Přidat uživateli hodnocení 199
Příspěvek: #4
RE: MartyHQ - 1978 CHEROKEE wide track
To zase bude téma! Si budu muset brát brejle abych si nevodřel voči. Už teď jsem prohlíd 5x. PalecNahoru
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 27-03-2012 07:43 PM od Pakosta.)
27-03-2012 07:33 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
michal Offline
JFcz-Používá247

Příspěvků: 1 320
Připojen(a): 02-12-2011
Přidat uživateli hodnocení 38
Příspěvek: #5
RE: MartyHQ - 1978 CHEROKEE wide track
Z_webguma
27-03-2012 11:53 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
romo11 Offline
JFcz-Používá247

Příspěvků: 1 938
Připojen(a): 01-12-2011
Přidat uživateli hodnocení 2
Příspěvek: #6
RE: MartyHQ - 1978 CHEROKEE wide track
Nejaké fotky motoru by neboli? Inak krásne autíčko, ticho závidím Stydílek

EX: Jeep Grand Cherokee WJ 4,7 V8 quadra-drive + LPG, FM 50 delta, 2" lift + podložky 30mm
Jeep Grand Cherokee WK 5,7 V8 HEMI
28-03-2012 06:53 AM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
MartyHQ Offline
denně s Jeepy

Příspěvků: 966
Připojen(a): 09-01-2012
Přidat uživateli hodnocení 14
Příspěvek: #7
RE: MartyHQ - 1978 CHEROKEE wide track
Tak pokračujeme.

Po tom, co jsem si auto přivezl domů, jsem se snažil s ním alespoň něco málo najet. Chtěl jsem si udělat trochu obrázek o stavu pohonného ústrojí a vůbec všeho okolo. Byla to hrůzaNevěřícník Auto se hodně špatně ovládalo, hlavně kvůli vyrajtovaným silentblokům na podvozku. Oba silentbloky motoru byly utržené, pod přídavkou byl dokonce nahrazen podélně rozřízlou trubkou.. Brzdové trubky byly prorezlé (brzdilo trochu jedno přední kolo), bez výfuku.. Spolu s všudypřítomnou korozí auto budilo dojem vraku s právě dosaženým poločasem rozpadu. Dnes, po té době se přiznám, že jsem u něj jednou seděl a rozhodoval se, jestli mám vůbec s repasí začínat, nebo ho ani nepřihlašovat a dorajtovat ho po lesích a pak prodat nápravy se zbytkem použitelných agregátů a udělat tak tečku za svým velkým snem.

Nicméně, o vánočním volnu jsem se s ním naboural kámošovi do dílny a začal rozebírat:

[Obrázky: img6196medium.jpg]

[Obrázky: 1066_IMG_6190_Medium_1.jpg]

[Obrázky: img6201medium.jpg]

[Obrázky: img0602medium.jpg]


Celkem to šlo od ruky. Všechny věci, které se vešly do osobního auta jsem si postupně odvážel domů a rouboval je na půdu, kde je téměř hotový budoucí dětský pokojíček. Linda ze mě měla velikou radostChehták

MMCH tady se trochu pozastavím a po paměti odcituji slova předchozího majitele:

"the body is in good shape and the frame is in excellent shape, no rot through whatsoever! Ive just checked it for you a couple of hours ago and it looks really solid...
Nasránek

Rám byl totiž vzádu dost chycenej. Skrz. Kaput. Šroubovákem uděláš dvěma ladnýma pohybama z 10ky díry 30ku..

No nic, jedem dál:

[Obrázky: img0621medium.jpg]

[Obrázky: 1066_IMG_0646_Medium_1.jpg]

[Obrázky: 1066_IMG_0644_Medium_1.jpg]


Každý, kdo tohle někdy dělal, mi dá za pravdu, že tohle jsou ty nejhorší dny v celém procesu. Vše, na co člověk sáhne, se mu rozpadá pod rukama, objevuje další a další vypečenosti.

Průběžně jsem si psal seznam dílů, které budu muset koupit a pomlalu si utřiďoval kde.

Pokračování příště.


Přiložené soubory Miniatury
           

1999 XJ 4.0, auto, 4,10, Moab, Akebono, WJ steering
72 Charger - BB project
28-03-2012 11:08 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
MartyHQ Offline
denně s Jeepy

Příspěvků: 966
Připojen(a): 09-01-2012
Přidat uživateli hodnocení 14
Příspěvek: #8
RE: MartyHQ - 1978 CHEROKEE wide track
ještě pár foto


Přiložené soubory Miniatury
               

1999 XJ 4.0, auto, 4,10, Moab, Akebono, WJ steering
72 Charger - BB project
28-03-2012 11:11 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
MartyHQ Offline
denně s Jeepy

Příspěvků: 966
Připojen(a): 09-01-2012
Přidat uživateli hodnocení 14
Příspěvek: #9
RE: MartyHQ - 1978 CHEROKEE wide track
Zde je výše požadované foto motoru tak, jak byl vyndán z rámu:


Přiložené soubory Miniatury
       

1999 XJ 4.0, auto, 4,10, Moab, Akebono, WJ steering
72 Charger - BB project
28-03-2012 11:16 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
LandEagle Offline
****

Příspěvků: 7 974
Připojen(a): 17-11-2011
Přidat uživateli hodnocení 4
Příspěvek: #10
RE: MartyHQ - 1978 CHEROKEE wide track
"Spolu s všudypřítomnou korozí auto budilo dojem vraku s právě dosaženým poločasem rozpadu."

Jak vsichni vidime, ty fotky jasne ukazujou ze tomu tak nebylo a vuz byl skutecne v "good shape".

Mrkálek
PalecNahoru
Jeep_TOUGHTjeep

S Jeepem poznas lidi.

ZJ 4 stock and beautiful laredo (sold after 60tkm)
ZJ 5.2 stock and evil limited (sold after 20tkm)
WJ 4.7 HO, Overland, all goodies in (wrecked after 60tkm)
WK 3.7 unlimited tested (wrecked after 250tkm)
ITES NOW
29-03-2012 01:56 AM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
Odpovědět 




Uživatel(é) prohlížející si toto téma: 1 Host(é)