Diry v nosniku jsou vetsi nez srouby/kdo to na aute videl, chape Wilyho text/....je tam docela velka vule......mas se podivat na spolujezdcovo nosnik a zmer si diru v te vlozene trubicce a prekoukajici sroub za prevodkou rizeni.......myslim si , za pokapat brzdovkou tyden predem srouby-prekoukajici zavit na prevodce a pak razovej povolovak na 1400nm a povoli se , pripadne ohrat plamenem na prevodce rizeni ty ouska aby se zvetsili a praskla rez a slo to povolit
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 13-11-2020 09:56 AM od pipos4x4.)
13-11-2020 09:47 AM
Následující 1 uživatel vyslovil/li Poděkování pro pipos4x4 za tento příspěvek:1 uživatel vyslovil/li Poděkování pro pipos4x4 za tento příspěvek Becetka
(13-11-2020 09:47 AM)pipos4x4 napsal(a): Diry v nosniku jsou vetsi nez srouby/kdo to na aute videl, chape Wilyho text/....je tam docela velka vule......mas se podivat na spolujezdcovo nosnik a zmer si diru v te vlozene trubicce a prekoukajici sroub za prevodkou rizeni.......myslim si , za pokapat brzdovkou tyden predem srouby-prekoukajici zavit na prevodce a pak razovej povolovak na 1400nm a povoli se , pripadne ohrat plamenem na prevodce rizeni ty ouska aby se zvetsili a praskla rez a slo to povolit
Rozumim. To teda znamená, že v nosníku závit není, je tam jen průchod pro šroub a závit je až na převodce. Jak moc ohřát? Slyšel jsem názor, že až do červena, ale to se mi zdá jako nesmysl a nedivil bych se, kdyby po takovým rozpálení a vychladnutí ocel závitů převodky měla jiný, změněný a horší vlastnosti. Já bych to ohřál jen rozumně.
Vetsinou se snazim na teplotu kolem 200°C to zacne statecne cmoudit olej, kterym se to maze, napr WDcko atd....a na to odskoceni a utrzeni rzi to vetsinou stacilo
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 13-11-2020 10:38 AM od pipos4x4.)
13-11-2020 10:31 AM
Následující 1 uživatel vyslovil/li Poděkování pro pipos4x4 za tento příspěvek:1 uživatel vyslovil/li Poděkování pro pipos4x4 za tento příspěvek Becetka
(13-11-2020 09:08 AM)Vítězslav Toman napsal(a): Ahoj chlapci, oživil bych toto téma otázkou, jestli jste už někdo z WJ preparoval převodku, jejíž nosné šrouby v nosníku jsou tak zarezlé, že to nikdo nevyšroubuje, aniž by omlel matku. Napadá mě hlavy šroubů čumící z nosníku obříznout a zkusit znova vyšroubovat, ale tentokrát už jen na jednom závitu - tom v převodce. Protože závit v nosníku už by byl oříznutím volný. Pak na proříznutou část nosníku přeplátovat a zavařit novým plechem s 4 novými závity. Ale to mi přejde jako sci-fi. Rozřezat převodku se mi nechce, protože není nefunkční, ani nemá extra vůle. Jen při zatožení doprava něco beze zvuku zadrhne, ale dá se to lehkou silou překonat a pak už to nezlobí. V pumpě ani oleji problém není.
WJ 2001 3.1 TDI
ty šrouby nejdou jen povolit? Pokud jo tak uřízni hlavy těch šroubů a dej nový. Jinak to, že se převodka zadrhává, tak za to asi můžou kroužky na rozvaděči, jde to repasovat. Jinak ty díry na tu převodku jsou o dost větší, než je průměr těch šroubů, můžeš se na to podívat na straně spolujezdce, je to stejný.
Pokud bych šrouby odřízl, mám si lajznout dát místo nich jakýkoliv jiný? Předpokládám, že na ty šrouby budou velký síly, tak aby se to neurvalo, pokud by to nebylo z na to určenýho materiálu.
(13-11-2020 10:32 AM)Vítězslav Toman napsal(a): Pokud bych šrouby odřízl, mám si lajznout dát místo nich jakýkoliv jiný? Předpokládám, že na ty šrouby budou velký síly, tak aby se to neurvalo, pokud by to nebylo z na to určenýho materiálu.
dost casto na ZJcku praskaly ty ouska, tam byla jen trisroubova verze
(13-11-2020 10:31 AM)pipos4x4 napsal(a): Vetsinou se snazim na teplotu kolem 200°C to zacne statecne cmoudit olej, kterym se to maze, napr WDcko atd....a na to odskoceni a utrzeni rzi to vetsinou stacilo
M12x1.75 pisou ....
Super. Pevnostní charakteristika by měla bejt to "10.9". Podle normy pevnost tahu 1000 MPa a mez kluzu min. 900 MPa. Takže tam nebudu dávat jakejkoliv šroub, kterej najdu v dílně. https://www.killich.cz/stranky/technicke...sti-sroubu
WG 2001 3.1 TD
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 13-11-2020 10:43 AM od Becetka.)
(13-11-2020 09:08 AM)Vítězslav Toman napsal(a): Ahoj chlapci, oživil bych toto téma otázkou, jestli jste už někdo z WJ preparoval převodku, jejíž nosné šrouby v nosníku jsou tak zarezlé, že to nikdo nevyšroubuje, aniž by omlel matku. Napadá mě hlavy šroubů čumící z nosníku obříznout a zkusit znova vyšroubovat, ale tentokrát už jen na jednom závitu - tom v převodce. Protože závit v nosníku už by byl oříznutím volný. Pak na proříznutou část nosníku přeplátovat a zavařit novým plechem s 4 novými závity. Ale to mi přejde jako sci-fi. Rozřezat převodku se mi nechce, protože není nefunkční, ani nemá extra vůle. Jen při zatožení doprava něco beze zvuku zadrhne, ale dá se to lehkou silou překonat a pak už to nezlobí. V pumpě ani oleji problém není.
WJ 2001 3.1 TDI
ty šrouby nejdou jen povolit? Pokud jo tak uřízni hlavy těch šroubů a dej nový. Jinak to, že se převodka zadrhává, tak za to asi můžou kroužky na rozvaděči, jde to repasovat. Jinak ty díry na tu převodku jsou o dost větší, než je průměr těch šroubů, můžeš se na to podívat na straně spolujezdce, je to stejný.
Pokud bych šrouby odřízl, mám si lajznout dát místo nich jakýkoliv jiný? Předpokládám, že na ty šrouby budou velký síly, tak aby se to neurvalo, pokud by to nebylo z na to určenýho materiálu.
Šrouby kup nový originál, nebo klidně sežeň z vrakáče, to je asi jedno a určitě líp se s tím bude pracovat v dílně jak na autě, já bych to řízl, je to rychlejší.
13-11-2020 10:43 AM
Následující 1 uživatel vyslovil/li Poděkování pro Wily za tento příspěvek:1 uživatel vyslovil/li Poděkování pro Wily za tento příspěvek Becetka
(13-11-2020 10:31 AM)pipos4x4 napsal(a): Vetsinou se snazim na teplotu kolem 200°C to zacne statecne cmoudit olej, kterym se to maze, napr WDcko atd....a na to odskoceni a utrzeni rzi to vetsinou stacilo
M12x1.75 pisou ....
toto je šroub přece od ložiska, předního kola ne?
13-11-2020 10:44 AM
Následující 1 uživatel vyslovil/li Poděkování pro Wily za tento příspěvek:1 uživatel vyslovil/li Poděkování pro Wily za tento příspěvek Becetka
(13-11-2020 10:31 AM)pipos4x4 napsal(a): Vetsinou se snazim na teplotu kolem 200°C to zacne statecne cmoudit olej, kterym se to maze, napr WDcko atd....a na to odskoceni a utrzeni rzi to vetsinou stacilo
M12x1.75 pisou ....
toto je šroub přece od ložiska, předního kola ne?
Taky mi to přijde jako šroub do náboje. Ale pevnost toho šroubu v náboji a v převodce bude myslim asi cca stejná.
(13-11-2020 10:31 AM)pipos4x4 napsal(a): Vetsinou se snazim na teplotu kolem 200°C to zacne statecne cmoudit olej, kterym se to maze, napr WDcko atd....a na to odskoceni a utrzeni rzi to vetsinou stacilo
M12x1.75 pisou ....
toto je šroub přece od ložiska, předního kola ne?
Tohle mi vyhodilo Rockauto, nemel jsem cas to vic zkoumat - Lenkgetriebe Bolzen
"Jeep" je ochranná známka vlasněná společností Chrysler Group LLC, USA JeepForum.cz není žádným způsobem majetkově spojeno s vlastníkem ochranné známky "Jeep".