Vytvořit nový účet
x

Přihlašte se:

Uživatelské jméno:

Heslo:
 

nebo Vytvořit nový účet

  Zapomenuté heslo?



Odpovědět 
 
Hodnocení tématu:
  • 1 Hlasů - 5 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jak jsem zapojoval senzor - 249 - 242 - fotky/návod
Autor Zpráva
SleepyDelegate Offline
CmdrOrvis

Příspěvků: 1 208
Připojen(a): 21-08-2016
Přidat uživateli hodnocení 14
Příspěvek: #1
Jak jsem zapojoval senzor - 249 - 242 - fotky/návod
Tohle téma vzniká:
  1. v duchu "chytrému napověz, hloupého kopni"
  2. s přispěním Tomáše "Whitedevil" (zapůjčil 249 senzor)
  3. s velkým mentorským přispěním Harleye, kterému tímto ze srdce děkuji!


Každý už asi ví jak se mění 249 za 242. Skoro každý také ví, že se dá zapojit elektrika tak, aby VIC něco ukazoval. Někdo to už udělal, někdo ne. Někdo to chce udělat a není si jist jak. Já zde popíšu jak jsem to udělal já, třeba to někomu pomůže.

Jak jsem napsal výše, chytrému napověz, hloupého kopni. Kdyby mě Harley nakopl před týdnem, ušetřil bych si výlet do Jaroměře. Ale zase bych osobně nepoznal Tomáše (Whitedevil), který mi půjčil senzor z 249 a nic za to nechtěl. Tímto mu ještě jednou děkuji, protože je to sympaťák a má velké srdce! Mrkálek

Tedy kdyby mě Harely nakopl, uvěřil bych mu, že senzor z 249 nejde v mnoha příadech nainstalovat do 242 a mít to tzv. plug and play. Jak si víte, 242 má senzor s dvěma piny, 249 má senzor se 4 piny. Takže když se udělá swap za 242, obvykle (pokud nemáte 242 z nějakého ZJ stejného roku jako vaše) vám nepasuje ten 4 pinový konektor, co se vám houpe pod autem na 2 pinovou zástčku, co trčí z přídavky. Zde vidíte přídavku na které je 2 pin a nad ním 4 pin konektor. Prostě to nejde spojit... Chehták

[Obrázky: IMG_20170225_115224.jpg?ver=0]

Tedy není to plug and play. Já to tak chtěl mít. Dovezl jsem z Jaroměře senzor, namontoval a připojil konektor.

Natěšený jsem hned šel zapnout klíček, abych viděl co se bude dít (ještě před přepojením konektorů za VIC, o tom za chvíli). Dělo se toto:

[Obrázky: IMG_20170225_121418.jpg?ver=0]

Tak jsem začal rozebírat palubku, abych se dostal za VIC. Protože tam je kabelový svazek, na které je červený konektor, který rozpojíme a černý konektor, který naopak spojíme...

Zde sundané celé spodní plasty palubky, díky čemuž je přístup ke šroubkům VIC:

[Obrázky: IMG_20170225_123301.jpg?ver=0]

Zde už je vidět šroubky, které drží VIC a za nimi je onen kabelový svazek, ke kterému se chceme propracovat:

[Obrázky: IMG_20170225_123316.jpg?ver=0]

Mimochodem, sundat tu spodní palubku znamená odšroubovat spoustu šroubků, některé jsou jiné, tak si je nějak roztřiďte, ať to pak nepřeházíte... A na těch plastových dílech jsou takové čepičky, které slouží jako dorazy a zábrana proti skřípání, kdyby se vám válely po autě, tak víte odkud vypadly a proč vám to v autě vrže a skřípe... Tady je jedna čepička v levé horní třetině obrázku:

[Obrázky: IMG_20170225_132242.jpg?ver=0]

Tak po vyšroubování VIC zjistíte, že je tam asi stejný přístup jako k děloze želvy. Strkáte ruce do otvoru velikosti dvou kreditních karet vedle sebe, ten otvor je dole hned před řadící pákou a člověk se musí dost snažit, aby se tam dostal. Navíc, ten kabelový svazek je až vzadu a nejde nijak moc přitáhnout dopředu. Je dobré odpojit modrý konektor od klimatizace.

[Obrázky: IMG_20170225_123959.jpg?ver=0]

Tady už je pohled na svazek z blíuzka, kde vidíte ten červený konektor, co je třeba rozpojit a někde vpravo je ten černý konektor, který je třeba zapojit. Oba jsou přilepeny ke svazku izolepou a je třeba je nejprve uvolnit.

[Obrázky: IMG_20170225_123943.jpg?ver=0]

Poté, co se mi to povedlo rozpojit a zapojit jsem radostně připojil VIC, zapnul klíček a zjistil, že to nefunguje. Kolečka svítily všechny a na VIC svítidl trvale nápis Full Time. Pohyb páky neměnil nic. Zde jsem tedy zjistil, že jsem měl poslechnout Harelye a vydat se cestou, kterou popsal on ve svém návodu, tedy nechat tam senzor z 242 a odstřihnout ten 4 pinový konektor a napojit to na dva piny... Zde obraz zoufalství a neúspěchu:

[Obrázky: IMG_20170225_124829.jpg?ver=0]

Tak jsem se vydal cestou, kterou jsem měl jít od začátku. Ale nechtělo se mi střihat konektor, co kdybych ho někdy potřeboval. Ve 2 pinovém čidle z 242 jsou "zásuvky", takže jsem našel přiměřeně silný měděný kabel, vytvořil na něm kleštěmi zoubky, aby nešel vytrhnout, zasunul jsem jej do každé z těch "zásuvek", upevnil smršťovací bužírkou a připravil si čidlo pro montáž do auta:

[Obrázky: IMG_20170225_203231.jpg?ver=0]

Pak jsem jej namontoval do auta a při tom zjistil, že konektor na uatě má také samičky, nebo "zásuvky". Což mi vnuklo nápad: najdu vhodný kabel, strčím jej i do této samičky a pak jej wago svorkou spojím se senzorem, čímž nebudu muset střihat konektor a případně jej v budoucnu ještě využiju.

Bohužel samičky v tomto konektoru jsou pro takové nožové samečky, takže jsou dost úzké a jediný kabel, který fungoval byl (a teď mi asi elektrikáři nafackují) - koaxiál... Chehták

(EDIT: když jsem viděl fotky od Harleye, který tam má 2 pin konektor i na autě, tak musím říci, že mé řešení je bastl,ale pokud nemáte 2 pin konektor, tak snad to jako prozatímní řešení stačí).

Zde tedy první pokus:

[Obrázky: IMG_20170225_211255.jpg?ver=0]

Podle návodu od Harleye se má zelený kabel s červeným proužkem spojit s černým kabelem s hnědým proužkem. Tím se na panelu rozsvítí 2WD. To jsem udělal jako první a šel zapnout klíček a skutečně se rozsvítilo 2WD! To jsem ještě neměl ty další dva kabely spojené wago svorkou, takže na fotce výše to není úplně přesně, ale když si odmyslíte ty dva rovné koaxy a necháte si tam jen ten mostek, máte představu...Chehták

Následně jsem tedy propojil ty zbývající dva kabely se senzorem a šel vyzkoušet. Protože už vám zbývají dva na konektoru a dva na senzoru, není moc co řešit a prostě to nějak zapojíte a jdete se podívat co to dělá. V mém případě se po zařazení 4WD part time rozsvítily 4 kolečka a nápis Part time. Ale ten svítil i když jsem dal Full time a 4WD Low. Jak mě později upozornil Pavel ZJ, tak na místě bez nastartovaného motoru to nejde vyzkoušet, protože přídavky signalizuje až po skutečném přeřazení, což potřebuje otáčky...

Šel jsem tedy přehodit kablíky (ty dva rovné) a znovu vyzkoušel. Tentokrát svítil místo Part time nápis Full time.

Takže Part Time i Full Time fungují. Správně by to mělo být tak, že se vám po 2WD rozsvítí Part Time, takže přehodit kabely zpět, vše řádne poutahovat, zasunout kabely pořádně do wago svorek a konektorů a vše řádně obalit páskou a utěsnit.

(Zapojení kabelů by mělo být takové, aby vám po přeřazení z 2WD bez nastartování motoru rozsvítili VIC nápis Part Time a svítila všechna 4 kola. Pokud to máte takto zapojené, tak to máte dobře a Full Time se rozsvítí pak za jízdy také)

[Obrázky: IMG_20170225_212637.jpg?ver=0]

No a teď mi to funguje takto:

Páka 2WD:

[Obrázky: IMG_20170225_213329.jpg?ver=0]

Páka 4WD Full Time

[Obrázky: IMG_20170225_213346.jpg?ver=0]

A samozřejmě svítí i 4WD Part Time... Nemění se to jen při přechodu ze 4WD Full Time do Neutrálu a redukce, tak to svítí pořád stejně, což je pochopitelné.

Snad tento návod někomu pomůže... Mrkálek

Tímto bych rád poděkoval:

Harleyovi za jeho návod PalecNahoru PalecNahoru PalecNahoru
Zde je jeho návod:
http://4x4nazory.cz/phpBB3/viewtopic.php?f=109&t=4998

A díky Whitedevil za zapůjčení senzoru! PalecNahoru PalecNahoru PalecNahoru

YouTube Certified Mechanic...
1997 Jeep Grand Cherokee 5.2 V8 Orvis
2007 Jeep Commander 5.7 V8 HEMI Limited
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 26-02-2017 09:15 PM od SleepyDelegate.)
25-02-2017 10:48 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
[-] Následující 3 uživatelé vyslovil/li Poděkování pro SleepyDelegate za tento příspěvek:
Harley, suk, standa.t
Pavel ZJ Offline
JFcz-Používá

Příspěvků: 70
Připojen(a): 10-11-2012
Přidat uživateli hodnocení 0
Příspěvek: #2
RE: Zapojení senzoru - 249 - 242 swap
Nápis Part time a Full time normálně funguje
tahle přídavka z konektorem vzadu má výhodu že se rosvití požadovaný režim až když je opravdu zařazeno,takže jestli jsi to zkoušel namístě tak ti nebude svítit všechno protože to tam neni zařazeno.
vždycky když řadíš nějaký režim tak s nastartovaným motorem a po zařazení popojet dozadu a dopředu,pak tam ten režim zapadne a rosvití se to co tam zrovna je Mrkálek

Jeep ZJ 5.9
25-02-2017 11:57 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
[-] Následující 1 uživatel vyslovil/li Poděkování pro Pavel ZJ za tento příspěvek:
SleepyDelegate
SleepyDelegate Offline
CmdrOrvis

Příspěvků: 1 208
Připojen(a): 21-08-2016
Přidat uživateli hodnocení 14
Příspěvek: #3
RE: Zapojení senzoru - 249 - 242 swap
Tak to budu možná zítra ještě rozmotávat pásku a přepojovat kabely... Díky za tip! Chehták

YouTube Certified Mechanic...
1997 Jeep Grand Cherokee 5.2 V8 Orvis
2007 Jeep Commander 5.7 V8 HEMI Limited
26-02-2017 12:06 AM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
SleepyDelegate Offline
CmdrOrvis

Příspěvků: 1 208
Připojen(a): 21-08-2016
Přidat uživateli hodnocení 14
Příspěvek: #4
RE: Jak jsem zapojoval senzor - 249 - 242 - fotky/návod
Tak jsi měl pravdu, vyjel jsem to vyzkoušet, nejprve 2WD, za pomalé jízdy jsem přeřadil na 4WD PT a skočilo tam 4WD FullTime, podle předpokladu. Přeřadil jsem na 4WD FullTime a čekal jsem, že se nápis změní na PartTime a NIC... Asi pod dvou vteřinách tam ale vážně skočil! Takže to funguje a jediné, co mám špatně, jsou ty kabely, které teď odpoledne přehodím a bude to fungovat perfektně! Chehták

YouTube Certified Mechanic...
1997 Jeep Grand Cherokee 5.2 V8 Orvis
2007 Jeep Commander 5.7 V8 HEMI Limited
26-02-2017 12:53 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
Pavel ZJ Offline
JFcz-Používá

Příspěvků: 70
Připojen(a): 10-11-2012
Přidat uživateli hodnocení 0
Příspěvek: #5
RE: Jak jsem zapojoval senzor - 249 - 242 - fotky/návod
jj taky jsem byl ze začátku zklamanej že to nefunguje pak jsem to byl projet v terénu a normálně to fungovalo PalecNahoru

Jeep ZJ 5.9
26-02-2017 07:35 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
SleepyDelegate Offline
CmdrOrvis

Příspěvků: 1 208
Připojen(a): 21-08-2016
Přidat uživateli hodnocení 14
Příspěvek: #6
RE: Jak jsem zapojoval senzor - 249 - 242 - fotky/návod
Tak jsem přehodil kabely a funguje to SKVĚLE! Chehták Chehták Chehták

Příští víkend se budu věnovat zadnímu stěrači a otevírání zadního okna...

YouTube Certified Mechanic...
1997 Jeep Grand Cherokee 5.2 V8 Orvis
2007 Jeep Commander 5.7 V8 HEMI Limited
26-02-2017 08:46 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
Harley Offline
Pražák

Příspěvků: 23 783
Připojen(a): 25-11-2011
Přidat uživateli hodnocení 128
Příspěvek: #7
RE: Jak jsem zapojoval senzor - 249 - 242 - fotky/návod
Jen bych k tomu měl jedno. Stojí za to,zachovat ten původní 4pin konektor a mít to takhle napojovaný a zamotaný izolepou? Vždyť ho můžeš v klidu odstřihnout,schovat a v případě nějaký potřeby(??) zpět naletovat. Tohle je akorát případnej zdroj problémů a ani to nevypadá hezky.

07 Jeep Wrangler JK Unlimited X 3,8 V6-automat-2,5" lift-33" M/T, 4.88, Selec Trac, AEV hood,Flowmaster50. 1J4GA39117L105111

http://www.properform.cz
http://www.facebook.com/pages/Pro-Perfor...6449711157
26-02-2017 08:51 PM
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
[-] Následující 1 uživatel vyslovil/li Poděkování pro Harley za tento příspěvek:
lucius
Harley Offline
Pražák

Příspěvků: 23 783
Připojen(a): 25-11-2011
Přidat uživateli hodnocení 128
Příspěvek: #8
RE: Jak jsem zapojoval senzor - 249 - 242 - fotky/návod
Takhle:
[Obrázky: 22_290407_1551_1.jpg]



a nebo takhle?

[Obrázky: IMG_20170225_212637.jpg?ver=0]

07 Jeep Wrangler JK Unlimited X 3,8 V6-automat-2,5" lift-33" M/T, 4.88, Selec Trac, AEV hood,Flowmaster50. 1J4GA39117L105111

http://www.properform.cz
http://www.facebook.com/pages/Pro-Perfor...6449711157
26-02-2017 08:58 PM
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
[-] Následující 1 uživatel vyslovil/li Poděkování pro Harley za tento příspěvek:
SleepyDelegate
SleepyDelegate Offline
CmdrOrvis

Příspěvků: 1 208
Připojen(a): 21-08-2016
Přidat uživateli hodnocení 14
Příspěvek: #9
RE: Jak jsem zapojoval senzor - 249 - 242 - fotky/návod
Samozřejmě to tvoje řešení vypadá mnohem lépe... Ale já zatím nemám ten konektor a ani jsem nevěděl, jestli se nevyskytně nějaká další moucha, kvůli které bych litoval ustřižení konektoru...

Takže od teď sháním konektor (když vím, že to funguje) a jakmile jej seženu, tak to předělám... Stydílek

Nevíte někdo kde ten konektor sehnat? Zjistil jsem, že cokoliv takhle drobného je problém... Většinou jsou na prodej jen celky...

YouTube Certified Mechanic...
1997 Jeep Grand Cherokee 5.2 V8 Orvis
2007 Jeep Commander 5.7 V8 HEMI Limited
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 26-02-2017 09:08 PM od SleepyDelegate.)
26-02-2017 09:05 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
Harley Offline
Pražák

Příspěvků: 23 783
Připojen(a): 25-11-2011
Přidat uživateli hodnocení 128
Příspěvek: #10
RE: Jak jsem zapojoval senzor - 249 - 242 - fotky/návod
Tak to jo! PalecNahoru

07 Jeep Wrangler JK Unlimited X 3,8 V6-automat-2,5" lift-33" M/T, 4.88, Selec Trac, AEV hood,Flowmaster50. 1J4GA39117L105111

http://www.properform.cz
http://www.facebook.com/pages/Pro-Perfor...6449711157
26-02-2017 09:07 PM
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
Odpovědět 




Uživatel(é) prohlížející si toto téma: 1 Host(é)