Vytvořit nový účet
x

Přihlašte se:

Uživatelské jméno:

Heslo:
 

nebo Vytvořit nový účet

  Zapomenuté heslo?



Odpovědět 
 
Hodnocení tématu:
  • 1 Hlasů - 1 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Renegade a DpF
Autor Zpráva
Dr.Ti. Offline
Mr.MB

Příspěvků: 3 500
Připojen(a): 01-12-2011
Přidat uživateli hodnocení 44
Příspěvek: #1
Renegade a DpF
Pročítal jsem si Italský Renegade Forum, bylo to úžasný,snažil jsem se využít latinu,ale moc se to nedalo,ale narazil jsem /na rozdíl od US for/ na problematiku DpF.Italové na rozdíl od US mají samozřejmě modely s diesely a mají s Renegady mnohem delší a větší zkušenost,než zde v ČR. Samozřejmě,že poměrně na příspěvky četným tématem je i téma DpF. Jsou s tím v podstatě podobný zkušenosti,jaký jsem popisoval už v samostatným tématu k DpF jinde. Špatný je, že Renegade nemá ikonku počátku regenerace,takže se řidič neznalý této problematiky jezdící hlavně couračky po městě s dieselovým Renegadem o filtru DpF dozví až z hlášky na displejiže filtr je zanešen a neregeneruje. Ze zkušeností Italů vyplynulo,že k regeneracím dochází zhruba každých 300-500ujetých km,kdy se snaží filtr o regeneraci. Samotný proces vyžaduje aspoň 15min jízdy se zahřátým motorem s rychlostí 80-90Km/hod ideálně na otáčkách 2tis Rpm,což samozřejmě není v městském režimu realizovatelné.Takže,když dojedete do garáže a vypnete motor,auto bude divně smrdět,hřát a pojede ventilátor a aktuální spotřeba půjde nahoru,tak vězte,že se spustila regenerace filtru a jen auto samotný ví, zda se tato podařila,či nikoliv.Pravděpodobnost úspěchu regenerace DpF lze tedy zvýšit,pokud budume naše týdenní městké poježdění prokládat víkendou cestou mimo město,jinak si zakládáme na problém s finančně drahou výměnou filtru.

Jezdil jsem s Patriotem,WK II,Renegadem a Wranglery TJ+JK+JKU.
03-12-2015 08:34 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
Pakosta Pryč
Čechy Čechům

Příspěvků: 13 943
Připojen(a): 30-11-2011
Přidat uživateli hodnocení 251
Příspěvek: #2
Re: Renegade a DpF
A kolik ten filtr stoji ?

WJ 01 Limited 4,7 - K&N sání, BBK 70 klapka, Magnaflow,FM, 3" roura, Addco stabíky, BDS 2" pružiny, tlumiče Rancho 9000xl, silentbloky v ramenou Silentbloky.cz, led rampa by Zila.
MJ 87 2,5i manual a tak to zůstane. Zatím ve stádiu repase
XJ 93 4.0 HO před stavbou
KJ 02 3.7 V6 civil.
03-12-2015 08:40 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
romo11 Offline
JFcz-Používá247

Příspěvků: 1 942
Připojen(a): 01-12-2011
Přidat uživateli hodnocení 2
Příspěvek: #3
RE: Renegade a DpF
poondiate ropáky ble_ju kedy to už prestanú všade cpať?

EX: Jeep Grand Cherokee WJ 4,7 V8 quadra-drive + LPG, FM 50 delta, 2" lift + podložky 30mm
Jeep Grand Cherokee WK 5,7 V8 HEMI
03-12-2015 09:13 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
[-] Následující 1 uživatel vyslovil/li Poděkování pro romo11 za tento příspěvek:
LutherZJ
Dr.Ti. Offline
Mr.MB

Příspěvků: 3 500
Připojen(a): 01-12-2011
Přidat uživateli hodnocení 44
Příspěvek: #4
RE: Renegade a DpF
Takže jsem dále postudoval:
1/ dovstřik nafty u Renegada se děje bohužel přes vstřiky,takže při nedokončené regeneraci a tím nespálení nafty hrozí nebezpečí stečení nafty a kontaminování motorového oleje. Výrobce se snažil zamezit této komplikaci tím, že umístil DpF co nejblíže za motor,ale pokud není motor dostatečně zahřátý,není spálení nafty možné.Takže asi bude nutné kontrolovat hladinu oleje,pokud by stoupla,jde s největší pravděpodobností o kontaminaci zbytky nafty po nedokonané regeneraci se všemi důsledky pro motor. V praxi dle Italského fora k tomu prakticky nedochází.
2/ Renegade diesel verze mají ,opakuji,mají ikonku regenerace filtru DpF, na displeji má žlutou barvu a tvar výfuku s náznakem kouře ,tato ikonka se nezobrazí při každé regeneraci,ale jen tehdy,když to regenerace vyžaduje,tzn,např. v průběhu regenerace řidič zastaví,chystá se ukončit jízdu anebo sníží rychlost,doporučuje se pokračovat v jízdě rychlostí aspoň 60 km/hod po dobu 15min dokud ikonka nezhasne. Krom ikonky se zvýší aktuálně měřená spotřeba a změní zvuk motoru. Takže,jestliže pojedeme z práce domů a rozsvítí se ikonka DpF,bude na nás manželka muset počkat a my budeme kroužit kolem sídliště a vypalovat, o tom ta úspornost a ekologie je. Bohužel, model Trailhawk s jiným než dieselovým motorem sehnat nelze. Regenerace probíhají ,jak jsem psal, asi co 300-1000km ,takže pokud to čtou majitelé Renegadů s diesely,tak napište svoje zkušenosti.

Jezdil jsem s Patriotem,WK II,Renegadem a Wranglery TJ+JK+JKU.
03-12-2015 09:58 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
michal Offline
JFcz-Používá247

Příspěvků: 1 318
Připojen(a): 02-12-2011
Přidat uživateli hodnocení 49
Příspěvek: #5
RE: Renegade a DpF
jednu výhodu to má, to když přijedeš pozdě, nebo druhý den domů pouze nahlásíš že jsi musel regenerovatZ_icon_love
04-12-2015 01:17 AM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
[-] Následující 3 uživatelé vyslovil/li Poděkování pro michal za tento příspěvek:
Jarda K, PETARDAK, sparc
Wily Offline
Uz je taky pryc

Příspěvků: 11 865
Připojen(a): 17-01-2012
Přidat uživateli hodnocení 33
Příspěvek: #6
RE: Renegade a DpF
Na tom oleji to vidět nebude, té nafty se tam nedostane zase tolik. Hrozí zapečení kroužků. Kdyby šlo jen o kontaminaci oleje, tak je to vcelku jedno. Mrkálek
04-12-2015 09:02 AM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
Skalik Offline
JFcz-PoužíváČasto

Příspěvků: 448
Připojen(a): 06-01-2015
Přidat uživateli hodnocení 6
Příspěvek: #7
RE: Renegade a DpF
(04-12-2015 09:02 AM)Wily napsal(a):  Na tom oleji to vidět nebude, té nafty se tam nedostane zase tolik. Hrozí zapečení kroužků. Kdyby šlo jen o kontaminaci oleje, tak je to vcelku jedno. Mrkálek

Nebyl by to první případ kdy u nafty s dpf stoupne povážlivě hladina oleje.
04-12-2015 10:40 AM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
Wily Offline
Uz je taky pryc

Příspěvků: 11 865
Připojen(a): 17-01-2012
Přidat uživateli hodnocení 33
Příspěvek: #8
RE: Renegade a DpF
(04-12-2015 10:40 AM)Skalik napsal(a):  
(04-12-2015 09:02 AM)Wily napsal(a):  Na tom oleji to vidět nebude, té nafty se tam nedostane zase tolik. Hrozí zapečení kroužků. Kdyby šlo jen o kontaminaci oleje, tak je to vcelku jedno. Mrkálek

Nebyl by to první případ kdy u nafty s dpf stoupne povážlivě hladina oleje.

Zajímavý, to ho to tam musí nachcat hodně. Ale myslím, že to připikání je horší pro ten motor jak nafta v oleji.
04-12-2015 10:42 AM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
Skalik Offline
JFcz-PoužíváČasto

Příspěvků: 448
Připojen(a): 06-01-2015
Přidat uživateli hodnocení 6
Příspěvek: #9
RE: Renegade a DpF
(04-12-2015 10:42 AM)Wily napsal(a):  
(04-12-2015 10:40 AM)Skalik napsal(a):  
(04-12-2015 09:02 AM)Wily napsal(a):  Na tom oleji to vidět nebude, té nafty se tam nedostane zase tolik. Hrozí zapečení kroužků. Kdyby šlo jen o kontaminaci oleje, tak je to vcelku jedno. Mrkálek

Nebyl by to první případ kdy u nafty s dpf stoupne povážlivě hladina oleje.

Zajímavý, to ho to tam musí nachcat hodně. Ale myslím, že to připikání je horší pro ten motor jak nafta v oleji.

Zábvavně poučný článek na téma regenrace dpf a uživatel, který o technice ví prd:

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2014060802
04-12-2015 11:38 AM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
[-] Následující 1 uživatel vyslovil/li Poděkování pro Skalik za tento příspěvek:
Jarda K
Dr.Ti. Offline
Mr.MB

Příspěvků: 3 500
Připojen(a): 01-12-2011
Přidat uživateli hodnocení 44
Příspěvek: #10
RE: Renegade a DpF
(04-12-2015 11:38 AM)Skalik napsal(a):  
(04-12-2015 10:42 AM)Wily napsal(a):  
(04-12-2015 10:40 AM)Skalik napsal(a):  
(04-12-2015 09:02 AM)Wily napsal(a):  Na tom oleji to vidět nebude, té nafty se tam nedostane zase tolik. Hrozí zapečení kroužků. Kdyby šlo jen o kontaminaci oleje, tak je to vcelku jedno. Mrkálek

Nebyl by to první případ kdy u nafty s dpf stoupne povážlivě hladina oleje.

Zajímavý, to ho to tam musí nachcat hodně. Ale myslím, že to připikání je horší pro ten motor jak nafta v oleji.

Zábvavně poučný článek na téma regenrace dpf a uživatel, který o technice ví prd:

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2014060802

1.zásadní problém je ten,že model TH, o který jsem měl zájem, se s benzínovým motorem, nejlépe 2,4 /pouze pro US trh/, nedá koupit.
Takže jsem auto kupoval s vědomím,že s dieselem to bude chtít opět speciální zacházení
2.článek popisuje situaci,která platí pro všechny neznalé problematiky moderních dieselů,který se dá ve stručnosti shrnout do jedné věty-pro městský režim se diesely nehodí. Prodejce zákazníka s tímto problémem neseznámí anebo jej bagatelizuje slovy-na vypálení vám stačí jednou týdně 20minut jízdy a více se problému nevěnuje
3.naprostá většina moderních dieselů má dovstřik nafty pro regeneraci DpF řešen přes vstřiky motoru,takže pokud je špatné čidlo snímající tlaky před a za filtrem viz článek anebo častěji z nějakého důvodu řidič přeruší probíhající regeneraci DpF /zastaví,změní jízdní režim/,tak nespálená nafty kontaminuje motorový olej. Jsou o tom stohy článků na forech hlavně asijských výrobců,některé evropské značky řeší dovstřik nafty zvláštním vstřikovačem "za motorem" /např BMW/,což je dražší ale kontaminace oleje nehrozí.
4.v případě našeho Renegada s dieselem je jedinou obranou jezdit,jezdit a zase jezdit ...,pokud se objeví signalizace samotné ikonky regenerace DpF na displeji,tak samozřejmě chtě nechtě udělat okružní jízdu a filtr vypálit, dáma ve zmiňovaném článku jezdila s ikonkou stále aktivní týden, nejspíš v režimu typických městských couraček,kdy režim vypalování neměl šanci na dokončení, naředění oleje naftou a signalizace další ikonky tlaku oleje už jenom dokresluje situaci,takže auto s dieselem pro ženy do města není vhodná volba.

Jezdil jsem s Patriotem,WK II,Renegadem a Wranglery TJ+JK+JKU.
04-12-2015 04:04 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
Odpovědět 




Uživatel(é) prohlížející si toto téma: 1 Host(é)