Vytvořit nový účet
x

Přihlašte se:

Uživatelské jméno:

Heslo:
 

nebo Vytvořit nový účet

  Zapomenuté heslo?



Odpovědět 
 
Hodnocení tématu:
  • 0 Hlasů - 0 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Renegade-zajíždění
Autor Zpráva
Dr.Ti. Offline
Mr.MB

Příspěvků: 3 492
Připojen(a): 01-12-2011
Přidat uživateli hodnocení 44
Příspěvek: #1
Renegade-zajíždění
Byl zde dotaz, kolik toho mám už nalítáno. Málo, jen kolem 1000km,přesto se podělím s vámi o své dojmy ze zajíždění:

1/Komfort cestování:
Vždy s nastoupením do Renegada nemohu nevzpomenout na "manévry" při nasedání a vysedání s předchozím Áčkem,po tom mi tedy smutno nebude. Na stranu druhou,tak pohodlý sportovní sedačky,jaký měl Mercedes,takový Jeep nemá. V Renegadu sedím pochopitelně vysoko,jako na židli,popravdě mi více seděl posaz v Ačku,ale židli rád vyměním za pohodlné nastupování.Přední sedadlo mám při své 190cm postavě posunuto zcela vzad,za mne už se posadí pouze osoba do 170cm, o co místa je méně pro nohy, o to více je ho nad hlavou a v šíři loktů i ramen, takže vysocí dopředu a malí tlustí dozadu. Dveře od vozu se velmi lehce zavírají,žádné bouchání,což se mi líbí. Madlo otevírání pátých zadních dveří je nezvykle umístěno na jejich dolní hraně,chvíli,jsem přemýšlel,jak se vlastně otevírají. Díky vybrání v zadním nárazníku se ale nešpiní. Uvnitř má kabina Renegada obrovský prostor,sedíte jako na bidýlku a velmi dobře vidíte všude ven. Musím ale dát zapravdu,že kamerka na předním skle spolu se zpětným zrcátkem ve výhledu trochu brání,jak zde již Tom psal. Během jízdy nevnímám žádný rušivý fenomen až na jeden-dunivý zvuk dieselu,přesněji řečeno,interference při určité rychlosti,které se přenášejí do kabiny,zkrátka,klid jako v Mercedesu v Renegadu není,a ušlechtilý zvuk šestiválce jako v Grandu to také není,ale to už je spíše na diskuzi pro fajnšmekry.... Někoho může zajímat ještě převozová kapacita kufru a vozu jako takového-lze sklopit zadní sedadla a opěradlo předního u spolujezdce,takže prkno převezete,anebo ve dvou za sebou i dvoje lyže, bycikl bez vyndání kola z přední vidlice Do Renegada nevleze / do Granda vlezlo/, kufr samotný je spíše o výšce a možnosti zaplnění po vyndání zadního plata díky hranaté karoserii "až ke stropu" a to pak tam vleze docela dost.

2/Výkon motoru a spotřeba,automat :
Těžko hodnotit u nezajetýho auta, 50% najetých km je v městkým režimu,zbytek rovným dílem okresky a dálnice, max nepřekračuji 120km/hod, pohybuji se v ot. 1500-2000 Rpm. AVG spotřebu mám 7,5 l nafty,což hodnotím jako velmi dobrou hodnotu,po zajetí předpokládám pokles o 0,5litru a to je docela uspokojivý údaj i ve vztahu k možné konkurenci Yeti 2,0 TDI. Podobně jsem jezdil i s Patriotem 2,0 CRD 6man. Automat 9st. řadí velmi hladce,bez cukání a prodlevy,manuální volbu nevyužívám,není ani důvod. Výkon motoru i u tohoto ještě "surového " auta je dostačující, jezdím stejnou trasu už s x-tým autem,takže mohu srovnávat s Jeepy i jinými značkami,a s Renegadem není problém, po zajetí předpokládám,že půjde o velmi svižný auto.
3/Jízdní vlastnosti-podvozek,jízda po městě:
Výkonu motoru sekunduje zdárně i podvozek, auto sedí velmi dobře, v zatáčce se nenaklání a nejde tolik "za nosem",jako to bylo třeba u Granda. Zvykl jsem si už na "motokáru Áčko",takže tento parametr nyní citlivě vnímám. Stejně tak i filtraci nerovností-opět výrazný komfort co do žehlení nerovností oproti Mercedesu, kvalit Granda ale nedosahuje. Renegade i přes malé vnější rozměry 4,1m je kus auta,vysoký a hranatý rozkročený kulturista,takže je možná někdo zvědav,jak se s takovým autem manévruje ve městě-velmi dobře. Právě díky vysokému posazu,předvídatelným vnějším rozměrům kastle,parkovacím asistentům a zadní kameře není problém,je třeba ale počítat s poměrně značnou šířkou auta. Po zaparkování je v poloze P aktivována automaticky elektronická brzda,o starost míň,pokud funguje... První,co jsem při jízde po městě z výbavy deaktivoval,byl systém Stop-start a dále systém hlídání jízdních pruhů /zasahování do řízení mě sralo/. Výhled dopředu, do boku i vzad je velmi dobrý, dobrý je i rejd, řízení se mi zdálo na můj vkus až "přeposilované". Co s Renegadem ihned ve městě oceníte,je jeho odolnost vůči obrubníkům,přejezdům,retardérům,zpomalovačům...v zimě určitě zvládne bezpotíží vyjetý koleje,hroudy zmrazků,neodklizený parkoviště plný sněhu,břečky....měl jsem možnost si to ozkoušet nyní na mokré louce,kde se Renegade v režimu Auto pohyboval naprosto bez prokluzování.

3/ Umývání:
Auta jezdí u nás špinavá z nejrůznějších důvodů,ne vždy se chce nebo je možný ho umýt. I z tohoto důvodu jsem volil stříbrnou metalízu, která se mi s nadsázkou v tomto ohledu osvědčila i u Mercedesu. Lak je ošetřen tvrdým voskem,takže jsem byl zvědav,jak moc se Renegade
v provozu zašpiní. Praktické se ukázaly plasty na bocích dveří-ochrana proti kamínkům a blátu,stejně tak i olemování podběhů a okrajů blatníků plasty. Nárazníky v černým plastu,který se tak nelíbí Rezlanovi,mi u terénní verze Trailhawku nepřijdou vůbec rušivě.
Takže se zašpiněním počítejte u dolní poloviny bočních dveří a horní polovinou včetně skla pátých dveří,pokud je karoserie navoskována,vše jde velmi snadno opláchnout vodou. Vzhledem k poměrně kolmému sklu předpokládám jeho silné špinění v létě hmyzem, v zimě ostřikem od předjíždějících auta včetně kamínků,takže doporučuji ošetřit "tekutými stěrači" /mouchy jsou snadněji dolů/ a pojistit skla.

Závěrem: S Renegadem jsem se zase vrátil po krátké odmlce s Mercedesem ke kategorii aut,která mi sedí a dělá radost,takže si dovolím sám sobě popřát,aby mi Traihawk sloužil co nejlépe Láskovník

Jezdil jsem s Patriotem,WK II,Renegadem a Wranglery TJ+JK+JKU.
22-11-2015 07:41 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
[-] Následující 2 uživatelé vyslovil/li Poděkování pro Dr.Ti. za tento příspěvek:
janho, sam
michal Offline
JFcz-Používá247

Příspěvků: 1 316
Připojen(a): 02-12-2011
Přidat uživateli hodnocení 49
Příspěvek: #2
RE: Renegade-zajíždění
PalecNahoru Láskovník
23-11-2015 01:20 AM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
Pavel M Offline
425 příspěvků na Jeep-clubu :-)

Příspěvků: 1 199
Připojen(a): 07-03-2012
Přidat uživateli hodnocení 15
Příspěvek: #3
RE: Renegade-zajíždění
Doktore, asi jsem to tu přehlíd, ale od té doby, co jsem tě tu zahlíd poprvé s Renegadem, jsem nabyl dojmu, že se něco stalo, co tě přimělo zbavit se Granda.
Je to jen můj pocit, ale pro mě by byl Renegade oproti Grandu krok zpět. Mám totiž v plánu po mé obvyklé době vyměnit Comma za Granda 2011+.
Mohl bys mi v rychlosti naznačit, co tě přimělo vzdát se Granda (budil jsi na mě dojem, že jsi maximálně spokojený) a jít do MB-A, potažmo do nižšího segmentu od Jeepa?

Jeep Commander 3.0 CRD Overland, 2007, 2"lift - prodáno
23-11-2015 07:13 AM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
Dr.Ti. Offline
Mr.MB

Příspěvků: 3 492
Připojen(a): 01-12-2011
Přidat uživateli hodnocení 44
Příspěvek: #4
RE: Renegade-zajíždění
(23-11-2015 07:13 AM)Pavel M napsal(a):  Doktore, asi jsem to tu přehlíd, ale od té doby, co jsem tě tu zahlíd poprvé s Renegadem, jsem nabyl dojmu, že se něco stalo, co tě přimělo zbavit se Granda.
Je to jen můj pocit, ale pro mě by byl Renegade oproti Grandu krok zpět. Mám totiž v plánu po mé obvyklé době vyměnit Comma za Granda 2011+.
Mohl bys mi v rychlosti naznačit, co tě přimělo vzdát se Granda (budil jsi na mě dojem, že jsi maximálně spokojený) a jít do MB-A, potažmo do nižšího segmentu od Jeepa?

Potřeboval jsem změnit finanční toky a jednou z možností,kde ušetřit bylo auto-výška splátek a náklady na provoz.Tyto byly u Granda značné, Mercedes v tomto ohledu posloužil velmi dobře jako přechodný model /operativní leasing/ , Renegade má provozní náklady oproti Grandu znatelně nižší a můj konkrétní model Renegada mi nabídne s ohledem na mé potřeby téměř totéž / co Grand,výbava je porovnatelná /ale se znatelně menšími výdaji na provoz. V tomto ohledu je tedy pro mne nejnižší segment Jeepu překvapivě mnohem přijatelnější,než jeho špice Grand. Vyzkoušel jsem prakticky až na Cherokee všechny řady, mám s čím srovnávat a když napíšu tohleto srovnání Renegade vs Grand ,tak si to mohu dovolit / srovnej cenu obou nových vozů se srovnatelnou výbavou, u grandu je takřka dvojnásobná a pak je na tobě,co vlastně nutně potřebuješ a jseš ochoten i schopen zaplatit/. Grand jako auto byl ale OK.Samozřejmě,pokud kupuješ ojetinu Granda v ceně kolem 600tis,pak je to někde jinde,já vycházím z kalkulace koupě nových vozů.

Jezdil jsem s Patriotem,WK II,Renegadem a Wranglery TJ+JK+JKU.
23-11-2015 09:01 AM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
Pavel M Offline
425 příspěvků na Jeep-clubu :-)

Příspěvků: 1 199
Připojen(a): 07-03-2012
Přidat uživateli hodnocení 15
Příspěvek: #5
RE: Renegade-zajíždění
Tak tomu rozumím. Budilo to na mně dojem, že si se v Grandu totálně zklamal a po opadnutí prvotních emocí, dal Jeepu ještě šanci v tomto "nenáročném" modelu.

Jeep Commander 3.0 CRD Overland, 2007, 2"lift - prodáno
23-11-2015 09:56 AM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
Dr.Ti. Offline
Mr.MB

Příspěvků: 3 492
Připojen(a): 01-12-2011
Přidat uživateli hodnocení 44
Příspěvek: #6
RE: Renegade-zajíždění
(23-11-2015 09:56 AM)Pavel M napsal(a):  Tak tomu rozumím. Budilo to na mně dojem, že si se v Grandu totálně zklamal a po opadnutí prvotních emocí, dal Jeepu ještě šanci v tomto "nenáročném" modelu.

"Nenáročný" model Renegada,který vlastním a který jsem si individuálně nakonfiguroval,má vše,co bych v autě potřeboval, nevyžaduji nic navíc,co nepotřebuji a jenom za to platím navíc. Grand je OK, Renegade mi poslouží podobně ale levněji,nic více nic méně, nemám potřebu velkého SUV.

Jezdil jsem s Patriotem,WK II,Renegadem a Wranglery TJ+JK+JKU.
23-11-2015 11:01 AM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
[-] Následující 2 uživatelé vyslovil/li Poděkování pro Dr.Ti. za tento příspěvek:
samui, KaCzaba
Dr.Ti. Offline
Mr.MB

Příspěvků: 3 492
Připojen(a): 01-12-2011
Přidat uživateli hodnocení 44
Příspěvek: #7
RE: Renegade-zajíždění
Najeto 2tiskm,Renegade "ožívá" s každým najetým km,chod motoru se zdá být tišší,průměrná spotřeba klesla z úvodních 7,5 na nynějších 6,6 litrů nafty, tankována stále OMV Max Motion.
Dojmy:
-na dálnici bez potíží drží krok s ostatními v levém pruhu, při 130Km/hod motor točí kolem 2tis Rpm,což koreluje s klidem v kabině a uspokojivou spotřebou,i v těchto rychlostech ochotně dále zrychlí
-na okreskách především oceňuji jistotu v zatáčkách a dobrou filtraci nerovností,díry ani přejezdy jej nerozhodí
-ve městě je příjemná dobrá orientace dle čitelných obrysů karoserie,
zvládání přejezdů nerovností /obrubníky,retardéry atd/ aniž bych se musel bát o nárazník, automat-takže nemusím kvedlat řadičkou
Co mi vadí: již to zde psal Tom a já mu dávám zapravdu,při dojezdu na křižovatku a sledování semaforu absolutně nevidíte přes zpětné zrcátko ,takže se musíte skrčit a v této poloze hlídat světla,jiný problém,který by mi vadil,jsem ale nenašel,tedy...byl bych spokojenější s benzínovým motorem,nějak jsem si na něj zvykl v Mercedesu, je to takový jiný pocit , s dieselem taktizujete,s benzínem si užíváte...

ps dnes foto z Beskyd


Přiložené soubory Miniatury
   

Jezdil jsem s Patriotem,WK II,Renegadem a Wranglery TJ+JK+JKU.
04-12-2015 07:19 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
[-] Následující 1 uživatel vyslovil/li Poděkování pro Dr.Ti. za tento příspěvek:
sam
Dr.Ti. Offline
Mr.MB

Příspěvků: 3 492
Připojen(a): 01-12-2011
Přidat uživateli hodnocení 44
Příspěvek: #8
RE: Renegade-zajíždění
Najeto 3 tis km

1.Osobní kouzlo: sexappel 50%,jedinečnost 100%,pocit vyšší třídy 0%
pro srovnání mé dojmy z Wranglera v témže pořadí 100%,100%,50%
a z Grandu WK II v témže pořadí 50%,50%a100%.
2. Praktičnost:
-jízda po městě,zde leze Renegada pouze doporučit jak s ohledem na odolnost vůči nerovnostem na vozovce,tak dobrým výhledem z vozu,velmi dobrou manévrovatelností a velmi přijatelnou spotřebou
Ze všech Jeepů,co jsem měl,je tento do města nejlepší.
-jízda mimo město, tzn okresky i dálnici zvládá velmi dobře,příjemný je živý a přitom úsporný motor,mírným negativem je aerodynamický hluk od zrcátek ve vyšší rychlosti,uvítal bych i širší opěradla především delší
sedáky k lepší opoře stehen /všechny Jeepy,co jsem měl,měly horší sedadla,než Mercedes základní třídy A/.
-přepravní kapacita: v praxi se ukázalo,že optimum pro pohodlí jsou dvě osoby do 185cm vpředu a dvě osoby do 170cm vzadu, a to pro limit v předozadním směru, do šířky a nad hlavou je místa habaděj,pro lidi s "dlouhýma nohama" to moc není. jelikož jezdím hlavně sám,nemám s tím problém. Kufr pro běžný nákupy dostačuje,uvítal bych ochranný ližiny na dně kufru...řešil jsem zakoupením plastové vany.
-při cestování: komfort cestování zajišťuje spousta elektronických pomocníků,což ve starších modelech nebylo zvykem,už jenom adaptivní naklápěcí BiXenony anebo dešťový senzor spolu s automatem a tempomatem zajistí,že si člověk sedí za volantem jako paša,mít tam anatomické sportovní sedačky z Mercedesu,tak mi nic nechybí...
-bezpečnost: díky krabicoidní kastli fakt snadno přehlídnete,co se děje za váma, děkuji zadním parkovacím senzorům spolu s kamerou,že nemám nový auto už nabouraný,při couvání se díváte všude kolem,myslíte ,že můžete, a ejhle,ono tam za kufrem něco stojí,co prostě nevidíte,až pípnutí senzoru vás probere...
Dále hodnotím velmi dobrou jistotu Renegada ve vyšší rychlosti na silnici v zatáčkách,až nečekaně dobrou,absolutně nesrovnatelně lepší oproti Wranglerovi i WKčku /na to jsem si ostatně u WK II stěžoval/.
3. Tolik diskutovaná spotřeba: jsem na průměru město/okresky/dálnice 6,5 litrů na 100km, tankuju Benzina Verva, Maxx Motion
ale spíše se přikláním k řešení běžná nafta + aditivum VIF.
4.Závady: díky bohu žádné, ani v mrazu -15,který v nedávné době přechodně byl,na kostkách nic nevrzalo /vzpomínám na Patriota,kde to byl doslova koncert plastů/.Jediný,co jsem zaznamenal, bylo pískání předních brzd,zda špína,nebo vibrace destiček nevím,ale už to samo od sebe přešlo.

Jezdil jsem s Patriotem,WK II,Renegadem a Wranglery TJ+JK+JKU.
11-01-2016 08:35 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
[-] Následující 3 uživatelé vyslovil/li Poděkování pro Dr.Ti. za tento příspěvek:
michal, sam, Xbike
Odpovědět 




Uživatel(é) prohlížející si toto téma: 1 Host(é)