Vytvořit nový účet
x

Přihlašte se:

Uživatelské jméno:

Heslo:
 

nebo Vytvořit nový účet

  Zapomenuté heslo?



Odpovědět 
 
Hodnocení tématu:
  • 0 Hlasů - 0 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Výměna NV247 za NP242 se zadním CV kardanem
Autor Zpráva
Wily Offline
Uz je taky pryc

Příspěvků: 14 404
Připojen(a): 17-01-2012
Přidat uživateli hodnocení 31
Příspěvek: #1
Výměna NV247 za NP242 se zadním CV kardanem
Čau, jsou lepší CV klouby nebo kříže? Jo ještě dotaz, musí se kříže mazat nebo ne? Nevěřícník
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 25-01-2012 02:15 PM od Wily.)
24-01-2012 03:00 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
crusader Offline
Rytíř templu

Příspěvků: 1 725
Připojen(a): 01-12-2011
Přidat uživateli hodnocení 14
Příspěvek: #2
RE: Klouby
Lepší na co? A kde? To je dost důležité! Budu předpokládat, že se bavíme o kloubech a křížích na poloose předních kol.

Kříže jsou většinou pevnější než klouby, ale zase klouby jsou homokinetické - tj. do zatáčky vytočené kolo nemění úhlovou rychlost při záběru poloosy.

Obecně platí, že na trvalou čtyřkolku a pro ježdění víceméně po silnici či po polňačkách jsou lepší klouby, pro terén a velké zatížení (lift, větší kola ap.) tak zase kříže.
U křížů dále v těžkém terénu nehrozí, že by se protrhla manžeta tak jak u kloubu - např o větev v lese nebo nějaký odskočený ostrý kámen - i z toho důvodu jsou kříže pro terén vhodnější.

Ohledně mazání těchto křížů - většinou jsou s trvalou náplní, tj nemažou se - ale existují i speciály (většinou pevnostní kříže), kde má každá miska z vrchu závit a krytku, která se dá vyšroubovat a místo ní našroubovat maznici a kříž namazat (musí se udělat 4x pro každou misku zvlášť a maznici poté pochopitelně vždy vyměnit zpět za krytku). Vzácně jsem viděl i kříže s centrální maznicí - ale moc se nevyskytují, neboť kvůli vyvrtaným mazacím kanálkům je tento typ kříže slabší jak typ bez centrálního mazání.
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 24-01-2012 03:20 PM od crusader.)
24-01-2012 03:14 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
Wily Offline
Uz je taky pryc

Příspěvků: 14 404
Připojen(a): 17-01-2012
Přidat uživateli hodnocení 31
Příspěvek: #3
RE: Klouby
No chci do WJ dát ST a tam budu muset vyměnit buď zadní kardan za kříže a nebo dát SYE kit a nechat CV se starým kardanem. Takže mě zajímá co je lepší řešení.
24-01-2012 03:25 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
Wily Offline
Uz je taky pryc

Příspěvků: 14 404
Připojen(a): 17-01-2012
Přidat uživateli hodnocení 31
Příspěvek: #4
RE: Klouby
mám totiž kardany jen se CV
24-01-2012 03:26 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
crusader Offline
Rytíř templu

Příspěvků: 1 725
Připojen(a): 01-12-2011
Přidat uživateli hodnocení 14
Příspěvek: #5
RE: Klouby
No jo, tos měl ale napsat předem, že se jedná o kardany...

Tam bych řekl, že kříže jsou úplně v pohodě, pokud není velký zalomení. (Což záleží jestli máš lift a jak velký) Pochopitelně musíš dodržet několik pravidel pro kardan s kříži (rovnoběžnost os aj.). V případě, že bys dával SYE a k tomu kardan s křížovým dvojkloubem, musíš zase natočit nápravu aby osa hrušky byla souosá s osou kardanu - ale to je na delší povídání.

Co se týče odolnosti v terénu, platí to samé co jsem napsal pro kříže u kol.

Kříže na kardan se dělají opět jak mazané, tak s trvalou náplní, ale protože na kardanu jsou cca 4x menší síly jak na poloosách, tak tady bych se nebál křížů s centrálním mazáním.
24-01-2012 03:43 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
Wily Offline
Uz je taky pryc

Příspěvků: 14 404
Připojen(a): 17-01-2012
Přidat uživateli hodnocení 31
Příspěvek: #6
RE: Klouby
No já sem chtěl použít sye kit na to, aby jsem mohl nechat ten CV kloub i s kardanem, protože ST má dlouhej výstup. Nedával bych dvojitej kříž to mi příjde zbytečný, lift nemám a pokud nějakej budu dávat, tak to budou max. 2" podložky.
24-01-2012 04:27 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
Harley Offline
Pražák

Příspěvků: 25 906
Připojen(a): 25-11-2011
Přidat uživateli hodnocení 72
Příspěvek: #7
RE: Klouby
(24-01-2012 03:14 PM)crusader napsal(a):  Vzácně jsem viděl i kříže s centrální maznicí - ale moc se nevyskytují, neboť kvůli vyvrtaným mazacím kanálkům je tento typ kříže slabší jak typ bez centrálního mazání.


Tak to já to vše viděl právě naopak.Tovární kříže bejvaj bez maznic s trvalou náplní.Doplňkový i od Dana Spicer jsou většinou s maznicí ale jen jednou a centrálním rozvodem.Takovej kříž je,jak píšeš slabší konstrukce. Kříž se čtyřma mazacíma bodama jsem ještě neviděl.je to rozhodně chytrý a nesníží se pevnost kanálkama.

Wily,pokud dáš ST a SYE,tak musíš dát dvojitej kříž a teleskopickej kardan. A nebo SYE a zachovat na obou stranách CV.Teleskopickej kardan vždy se SYE. Slip Yoke je hloupý řešení.

07 Jeep Wrangler JK Unlimited X 3,8 V6-automat-2,5" lift-33" BFG A/T, 4.88, Selec Trac, AEV hood,Flowmaster50. 1J4GA39117L105111

http://www.profiperform.cz
https://www.facebook.com/profiperformpraha/

https://www.nova434.cz
24-01-2012 08:27 PM
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
Wily Offline
Uz je taky pryc

Příspěvků: 14 404
Připojen(a): 17-01-2012
Přidat uživateli hodnocení 31
Příspěvek: #8
RE: Klouby
No buď dám CV kde bude na obou stranách se SYE na přídavce, a nebo SYE nedám a dám kardan s křížema. Teď mě zajímá co je lepší řešení Nevěřícník
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 24-01-2012 08:34 PM od Wily.)
24-01-2012 08:31 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
Harley Offline
Pražák

Příspěvků: 25 906
Připojen(a): 25-11-2011
Přidat uživateli hodnocení 72
Příspěvek: #9
RE: Klouby
Stejně musíš dát teleskopickej kardan.Používá se na to ten s předku.A ten má dvojitej kříž a dole jednoduchej,.
Jak psal Crusader,Kříže mají větší pevnost,jsou levnější a snadněji repasovatelný.Když už nebudeš mít stálou 4WD,tak kříže mít můžeš.

07 Jeep Wrangler JK Unlimited X 3,8 V6-automat-2,5" lift-33" BFG A/T, 4.88, Selec Trac, AEV hood,Flowmaster50. 1J4GA39117L105111

http://www.profiperform.cz
https://www.facebook.com/profiperformpraha/

https://www.nova434.cz
24-01-2012 08:59 PM
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
Wily Offline
Uz je taky pryc

Příspěvků: 14 404
Připojen(a): 17-01-2012
Přidat uživateli hodnocení 31
Příspěvek: #10
RE: Klouby
Z předku? Já mám na předku taky CV. A co to udělat, tak jak je to na XJ? Protože stejně tak to má WJ 4.0L s ST.


Přiložené soubory Miniatury
       
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 24-01-2012 09:05 PM od Wily.)
24-01-2012 09:02 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
Odpovědět 




Uživatel(é) prohlížející si toto téma: 1 Host(é)