Vytvořit nový účet
x

Přihlašte se:

Uživatelské jméno:

Heslo:
 

nebo Vytvořit nový účet

  Zapomenuté heslo?



Odpovědět 
 
Hodnocení tématu:
  • 0 Hlasů - 0 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Úprava sacího potrubí
Autor Zpráva
Harley Offline
Pražák

Příspěvků: 25 922
Připojen(a): 25-11-2011
Přidat uživateli hodnocení 72
Příspěvek: #1
Úprava sacího potrubí
Na Dodge forum jsem narazil na zajímavou debatu kolem sacího potrubí-manifoldu. Měl jsem v plánu dát nějaký tuningový od Edelbrock nebo Mopar M1.Už jen samotnej výrobek je umělecký dílo a koně to má taky přinýst.Jenomže v debatě bylo,že spousta lidí,co dala tyhle tunigový sání na Magnum motory,tak sice získaly koně ale krouťák se jim posunul do vyšších otáček.Což zrovna není optimum,když se s autem nezávodí.Spousta lidí se tak vrátily od drahejch tunigovejch sání k sání továrnímu ,který ,když se lehce doupraví,produkuje lepší parametry. Ve státech mají jednodušší přístup k motorovejm brzdám a tak každá úprava je dosti detailně zdokumentovaná s dynamometru.Takže žádná teorie.

Úprava manifoldu spočívá v odřezání přesahujících hrdýlek samotnejch vedení každýho válce.

http://i62.photobucket.com/albums/h104/r...003387.jpg

http://i62.photobucket.com/albums/h104/r...003389.jpg

A taky odstranění dělící stěny která manifold rozděluje na dvě půlky.Není na fotkách.Tam je novější sání s 99roku nějakýho Dodge.Sám Chrysler ho zrušil a taky ty Dodge měly větší výkon.

Taky se odstraňuje to dělení pod klapkama..
http://i62.photobucket.com/albums/h104/r...003386.jpg

Tohle vše zvětší objem sacího potrubí a v podstatě to jakoby prodlouží sací trakt.
http://i62.photobucket.com/albums/h104/r...003397.jpg

Pak se to musí pořádně zabrousit,udělat pěkný rádiusy a všude začistit hrany a výstupky.
       


Jak jsem zjistil,tak se dělaly dva typy sání. S EGR kanálem a bez něj. Taky se používaly EGR typ sání na auta,co EGR neměly a vztup byl jen zaslepen zátkou. Tenhle model měl krom vztupu pro EGR(vedle rozdělovače) taky takovou dělící stěnu uprostřed sání.Dělila sání na dvě půlky a vpodstatě každá klapka plnila půlku válců.Ta dělící stěna nebyla ale až dolů k vaně sání ale končila asi dva cm nad tím.Na fotkách je vidět zbytektý stěny,kterou jsem nechal odpreparovat.Pro soustružníka to byla dosti složitá práce.
Tohle sání na kterým pracuju a i to co mám orgo v autě,má tu dělící stěnu.Nikdy jsem si jí nevšimnul,ikdyž jsem sání předloni přetěsňoval.Teď jsem čuměl do svýho sání a vida,je tam! EGR nemám. Takže tahle zbytečnost zmizí a přibude větší prostor. Taky jsem odstranil dělení na dva kanály pod tělem klapky.To strácí smysl a zas to navyšuje prostor pro vzduch.
Tak sání je technicky i povrchově hotový! Původně jsem ho chtěl dát do stříbrnýho komaxitu ale po tom,co jsem ho přivezl s opískování a zkusil ho trochu vydrbat drátěným kotoučem,tak jsem změnil názor a jen se ho důkladnějc vykartáčoval . Nejdřív drátěným a pak plastovým kartáčem do vrtačky. Fakt pěknej povrch a přírodní ,lesklá stříbrná bude motoru víc slušet.
   

   

A původní stav.
   

Ještě zbývalo předělat spodní dekl sání,který odděluje sací potrubí od bloku motoru.Skoro všechny V8 Magnum motory tady na to trpí a přisávají tudy falešnej vzduch a hlavně olej. Je to dáno tím,že sání je hliníkový ale dekl plechovej.Tudíž jiná tepelná roztažnost.U aut s LPG je to ještě horší,neboť na těsnění působí zpětný zážehy v sání.
Tohle se dá ale eliminovat výměnou plechovýho deklu za hliníkovej a kvalitního těsnění. Existuje jedna firma,co tyhle dekly dělá ale dostupnost je trochu složitá a vzhledem k tomu,že se jedná jen o hliníkovej plech tloušky 5-6mm tak je i trochu zbytečný to kupovat za 80Usd. Sice bych za to radši patnáct stovek zaplatil než si zajebat dílnu hliníkovým prachem s broušení ale to by to musely prodávat v každý mototechně. Takže hliníkovej dekl jsem si vyrobil.

   

Původní plechovej jsem použil jako šablonu

   

No a takhle to už prdí na manifoldu. Těsnění doporučuju od firmy na fotce,FelPro.Mám s nima velice dobrý zkušenosti v různejch aplikacích
   

   

Vnitřní část deklu jsem vyleštil aby se tam nezachytával žádnej bordel s oddechů motoru a nenapaloval se tam karbon.Taky jen otevřením klapky bude vidět,jestli těsnění těsní a jak motor dejchá do oddechů.

   

Tak teď už jen si udělat čas,vypustit vodu s chlazení a přehodit manifoldy.

07 Jeep Wrangler JK Unlimited X 3,8 V6-automat-2,5" lift-33" BFG A/T, 4.88, Selec Trac, AEV hood,Flowmaster50. 1J4GA39117L105111

http://www.profiperform.cz
https://www.facebook.com/profiperformpraha/

https://www.nova434.cz
03-12-2011 10:10 PM
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
Harley Offline
Pražák

Příspěvků: 25 922
Připojen(a): 25-11-2011
Přidat uživateli hodnocení 72
Příspěvek: #2
RE: Úprava sacího potrubí
Ono to sice vypadá jako zkrácení ale je to ve zkutečnosti zvětšení sacího prostoru. Takže delší sací trakt = posunutí kroutícího momentu do nižších otáček ,kratší zase naopak.
Samostanej runner,kterej se zkracuje nedělá dýlku sání.Ta přesahující část je tam zbytečná a zabírá prostor pro vzduch.Stejně tak jako ta dělící stěna. Dýlka sání ser počítá od sedla ventilu až po začátek,kde vzduch vtupuje buď do filterboxu či FIPK.Čím je delší sání,tím líp se využívají silnější pulsní vlny.
Velikost sání,umožní více vzduchu před nasátím do válce.

Když se podíváte na tunigový sání,Tak ty jsoudizajnovaný na výkon ve vyšších sférách.Počítá se s tím,že se motor bude točit.
Třeba tohle sání od Moparu M1.Je vidět,jak samostanej runner jde přímo od klapky k válci.
http://carphotos.cardomain.com/ride_imag..._large.jpg

Naopak originál sání jde obloukama s jedný strany na druhou a tím dýlka prodlužuje.Nejlíp je to vidět u sání na Hemi SRT8.
http://www.moparsupercenter.com/images/p...067946.jpg

07 Jeep Wrangler JK Unlimited X 3,8 V6-automat-2,5" lift-33" BFG A/T, 4.88, Selec Trac, AEV hood,Flowmaster50. 1J4GA39117L105111

http://www.profiperform.cz
https://www.facebook.com/profiperformpraha/

https://www.nova434.cz
03-12-2011 10:13 PM
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
Harley Offline
Pražák

Příspěvků: 25 922
Připojen(a): 25-11-2011
Přidat uživateli hodnocení 72
Příspěvek: #3
RE: Úprava sacího potrubí
montáž sání

Práce celkem rutiní,žádnej špek.Všechno šlo normálně povolit jelikož jsem asi před víc jak rokem měl sání venku na přetěsnění jeho dna.Přijemný zjištění,že těsnění drželo ač jezdím často malý vzdálenosti .
Při tý příležitosti,když byla vypuštěná voda s chlazení a venku vrtule,tak sem i vyměnil vodní pumpu. Né že by starý něco bylo ale její povrch byl už lehce degustovní a bylo to takový poslední místo viditelný s vrchu ,který nebylo řádně vypucovaný.

           

a vyleštěná vodní pumpa(v procesu leštění)
   

a tady už namontovaný na motoru

   

   

tady je vidět jak je vidět pumpa

   

Jakej je výsledek,myslím technickej,zatím těžko říct. Ujel jsem jen pár Km a počítač není ještě načtenej.Jede to hezky a jestli si to nenamlouvám,je akcelerace vostřejší nebo spíš intenzivnější.Už při menším plynu,zadní kole kníknou.
Každopádně vzhledově to je paráda!

07 Jeep Wrangler JK Unlimited X 3,8 V6-automat-2,5" lift-33" BFG A/T, 4.88, Selec Trac, AEV hood,Flowmaster50. 1J4GA39117L105111

http://www.profiperform.cz
https://www.facebook.com/profiperformpraha/

https://www.nova434.cz
03-12-2011 10:26 PM
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
dzordzo Offline
JFcz-Používá

Příspěvků: 60
Připojen(a): 23-01-2012
Přidat uživateli hodnocení 0
Příspěvek: #4
RE: Úprava sacího potrubí
nadhera! ako sa to, prosim ta, da tak vylestit?Z_divik
23-01-2012 04:23 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
LandEagle Offline
****

Příspěvků: 7 974
Připojen(a): 17-11-2011
Přidat uživateli hodnocení 4
Příspěvek: #5
RE: Úprava sacího potrubí
No ja este taknak to "jak vylestit" selskym rozumem zvladnu :) ale neni mi ani trochu jasny, jak to udrzet v dennim provozu trvale "jAko vylesteny". Dik predem za strucny popis problematiky :)

S Jeepem poznas lidi.

ZJ 4 stock and beautiful laredo (sold after 60tkm)
ZJ 5.2 stock and evil limited (sold after 20tkm)
WJ 4.7 HO, Overland, all goodies in (wrecked after 60tkm)
WK 3.7 unlimited tested (wrecked after 250tkm)
ITES NOW
23-01-2012 06:13 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
Pakosta Pryč
Čechy Čechům

Příspěvků: 13 923
Připojen(a): 30-11-2011
Přidat uživateli hodnocení 199
Příspěvek: #6
RE: Úprava sacího potrubí
To nejezdí to je z muzea. Co je ten budíček pod sáním na poslední fotce ?
23-01-2012 06:51 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
Harley Offline
Pražák

Příspěvků: 25 922
Připojen(a): 25-11-2011
Přidat uživateli hodnocení 72
Příspěvek: #7
RE: Úprava sacího potrubí
Voli Smíšek! Právě vyleštěný a nalakovaný věci bez hrubejch pórů vydrží v čistým stavu dýl. Nijak jsem to dál neleštil jen občas setřel prach vlhkým hadříkem.

A pěkný kulový že je to s muzea!! Denní provozka to byla!

Ten budíček byl tlakoměr na palivový liště.

07 Jeep Wrangler JK Unlimited X 3,8 V6-automat-2,5" lift-33" BFG A/T, 4.88, Selec Trac, AEV hood,Flowmaster50. 1J4GA39117L105111

http://www.profiperform.cz
https://www.facebook.com/profiperformpraha/

https://www.nova434.cz
23-01-2012 08:26 PM
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
TANK Offline
JFcz-Používá247

Příspěvků: 1 165
Připojen(a): 05-12-2011
Přidat uživateli hodnocení 4
Příspěvek: #8
RE: Úprava sacího potrubí
Hmm..... vypadá to velmi dobře PalecNahoru
23-01-2012 08:34 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
Harley Offline
Pražák

Příspěvků: 25 922
Připojen(a): 25-11-2011
Přidat uživateli hodnocení 72
Příspěvek: #9
RE: Úprava sacího potrubí
Škoda,že JK nemá takovej motor,kterej by si o to říkal. A i by si to zasloužil.

5,9 Magnum,byl Pan Motor!!Tvrďák

07 Jeep Wrangler JK Unlimited X 3,8 V6-automat-2,5" lift-33" BFG A/T, 4.88, Selec Trac, AEV hood,Flowmaster50. 1J4GA39117L105111

http://www.profiperform.cz
https://www.facebook.com/profiperformpraha/

https://www.nova434.cz
23-01-2012 08:57 PM
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
LandEagle Offline
****

Příspěvků: 7 974
Připojen(a): 17-11-2011
Přidat uživateli hodnocení 4
Příspěvek: #10
RE: Úprava sacího potrubí
Lakovani lesteneho sem tajne typoval. A jak konkretne se resi provozni teploty ve vztahu k lakovani?

S Jeepem poznas lidi.

ZJ 4 stock and beautiful laredo (sold after 60tkm)
ZJ 5.2 stock and evil limited (sold after 20tkm)
WJ 4.7 HO, Overland, all goodies in (wrecked after 60tkm)
WK 3.7 unlimited tested (wrecked after 250tkm)
ITES NOW
23-01-2012 11:55 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
Odpovědět 




Uživatel(é) prohlížející si toto téma: 1 Host(é)