Vytvořit nový účet
x

Přihlašte se:

Uživatelské jméno:

Heslo:
 

nebo Vytvořit nový účet

  Zapomenuté heslo?



Odpovědět 
 
Hodnocení tématu:
  • 0 Hlasů - 0 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Svody výfuku ZJ V8
Autor Zpráva
Harley Offline
Pražák

Příspěvků: 23 783
Připojen(a): 25-11-2011
Přidat uživateli hodnocení 128
Příspěvek: #1
Svody výfuku ZJ V8
Na tuhle úpravu jsem zvolil svody od Dough Thorley headers.Podle referencí lidí ve světě,co je nandali na V8 Jeep a změřili výkon tak v kombinaci s celým performance-výfukovým potrubím a otevřeným sáním FIPK je jejich přínos kolem 30 Hp!

Tak a sou konečně doma! Je to nádhera a sou jak umělecký dílo! Už se nemůžu dočkat,až je namontuju ale budu muset ještě tejden počkat.

   

Tak v úterý nastala konečně ta chvíle,kdy jsem se pustil do výměny svodů. Skoro tři tejdny mi ležely doma a já nebyl schopnej je tam vrazit a jen sem se trápil pohledem na ně.
Mají být bolt-on ale jak v návodě tak i na NAGCA fóru mě upozorňovali,že až taková legrace to není. V8 v grandu je tam na těsno a tak je trochu honička s montáží. Je to jeden s důvodů.proč na V8 Magnum motor v Jeepu je celkem malej výběr svodů a taky jsou relativně dražší než na jiný V8čky.
Čeho jsem se nejvíc obával,bylo vyndání šteftů,co drží origo svody k hlavám a nahradit je šrouby. Nový svody není možný kvůli prostoru na štefty nasadit a proto se dávají na šrouby.V litinovejch hlavách deset let starejch a vytočit štefty 5/16" závitem(zhr.8čky) na každý hlavě šest,to byla trochu noční můra a důvod,proč jsem to oddaloval a byl rád za blbý počasí. Vidina zalomenýho šteftu a sundavání hlavy pro odvrtání ,byla hrozná.
Nicméně,pustil jsem se do toho. Nebyl jsem línej a udělal jsem si v motoráku místo a na obou stranách jsem odmontoval vše co by mi komplikovalo přístup. Posilovač s brzdičem pochopitelně ne a modulátor ABS jsem jen sundal s držáku aby se sním dalo lehce uhnout.Pak sem začal se svodama.S dvanácti šteftů zůstaly v hlavě jen tři jinak ostatní šly hned s hlavy aníž se povolila matka na nich! Zbylý tři jsem pak lehce vytočil dvěma kontramatkama! Šly jak po másle,jakoby auto bylo nedavno sestavený. Stejně perfektně šly šrouby na přírubách mezi svodama a první rourou.Takže za hodinu a čtvrt jsem měl vše vyndaný.Nádhera práce!

           

Byl jsem překvapenej,že svody byly na hlavách bez těsnění a přesto nikde neprofukovaly. Taky jsem byl spokojenej,že v žádným kanálu nebyl mastnej karbon,takže nikde to nežere a nepalí olej.
Takže svody byly venku ale ještě jsem musel odříznout první rouru. Zhruba dvacet cm před katalizátorem,těsně před šroubením pro první lambdu.na tenhle odřízlej zbytejk se pak má navařit příruba,terá pak bude propojovat originál potrubí s novejma svodama.Dle návodu,jediná nešroubovací věc a muselo se zde řezat a vařit.

   

takhle to pak vypadalo vše vyndaný:

   

I technickej antitalent uzná,že takovýhle svody(silný slovo,spíš zběrač) nemůžou mít pořádnou výkonovou produkci . Na první rouře je vidět řez kde se dělila.Hned vedle šroubení lambdy.

Nandání novejch svodů byla celkem pohodička.Hlavně na spolujezdcový straně kde je víc místa na manipulaci. Před tím jsem jen musel sundat olejovej filtr(rovnou sem vypustil olej s motoru a udělal výměnu). Manuál montáž podmiňuje sundáním olej.filtru ale šlo by to i sním.

   

   

Trochu hoňka,či hledání správný polohy na vsunutí svodů bylo na řidičový straně ale nic zásadního.Přišroubování taky docela pohoda,přístup dobrej.Nový svody jsou na těsnění.Doporučujou ho,na straně svodů dát na výfukovou těs. pastu. Udělal jsem to. Čekal jsem že budou kolem motoru a hlavně kastle či jinejch komponentů víc natěsno ale docela dobrý. Akorát levá strana dole je celkem blízko unašeči předního difu. Tady trochu cejtím problém při propružení nápravy.No ale to až pozdějc.

   

   

Takže až sem to vše byla pohodička práce. Pak to ale začalo! Nemohl jsem vyndat ten uřízlej pahejl s hrdla katalizátoru. Pahejl navíc drží v silentbloku a tak se sním nedá moc kinklat a v podstatě jen tahat ven v ose.



Je to moc príma,ležet na zemi pod autem,ruce nad sebou a jen se snažit roztáhnout od sebe kat se zbytkem výfuku a ten pahejl.Tady jsem neměl bejt línej a měl jsem sundat celej výfuk.Bylo by to jednodušší. Po čase a rozříznutí hrdla katu sem rouru vyndal. Pak jsem na svody přidělal propojovací části a šel naměřit přesnou dýlku spojovací roury.No a tady další problém.Nová sestava a její poslední příruba lehce směřovaly jinam,než zbytek výfuku! Se svodama se hejbat nedá,jejich poloha je daná motorem.Hnout zbytkem výfuku trochu jde ale pohnutí o pár mm ve předu,znamená několik cm na konci a ohyby nad zadní nápravou a kolem nádrže jsou dosti těsně a nemají prostor pro jakejkoliv pohyb.
Asi stokrát jsem nasadil rouru na silentblok a potom zase sundal a upravoval tvar držáku,co se do silentbloku vsunuje abych dosáhl nějaký kompromisní polohy. Tohle byla nejhorší a nejdelší práce na celým příběhu.Kolem osmý hodiny večerní,jsem pod svitem lampy končil. Trochu narychlo a hekticky,to nemám rád.
První dojmy celkem dobrý ale nebyly ještě načtený nový parametry v počítači.Přesto motor šel pěkně klidně. Zvuk byl lehce drsnější a hlubší.
Blbý bylo,že jsem při propérování slyšel,jak unašeč předního difu opravdu dře o hranu příruby.
Druhej den jsem vlezl pod auto a vše zkontroloval. V přírubě byla vybroušená drážka od unašeče. Je to fakt dost blízko a to mám auto ve předu zvedlý o 6cm.Nevím,jak by to bylo s originál výškou . Tak jsem spojovací potrubí a i zbytek výfuku sundal,s tím že to vše pořádně doladím a všechny šrouby na přírubách taky musím namazat nějakou grafitkou. Jak jsem spěchal,dal jsem vše na sucho.
Přírubu jsem zbrousil co to šlo a taky jsem na štelovací panhardce posunul nápravu víc do leva,asi 1cm .Takhle sem získal celkem velkou mezeru mezi přírubou a unašečem.
Pak jsem poskládal znovu zbytek vejfuku aby byl ve správný poloze a nikde to nedřelo či neťukalo.
Teď už s tím jezdím několikátej den,počítač je nadčtenej. Jestli je tam navíc těch udávanejch 30Hp nevím ale cítit to je! Na roujezd je to skoro stejný ale ostrej rozjezd je už znát. Při normální jízdě jsou nový svody znát tak od 1500-2000rpm,kdy motor jde tak nějak volně a velice pružně do otáček . Jízda po dálnici na rychloběh a zamčenej měnič je mnohem svižnější.Když na to takhle dupnu,aby to nepodřadilo,tak se auto pěkně rozbíhá a není pocit podtáční motoru,žádný detonace!

Takže i za tu útrapu při montáži to stálo za to!

07 Jeep Wrangler JK Unlimited X 3,8 V6-automat-2,5" lift-33" M/T, 4.88, Selec Trac, AEV hood,Flowmaster50. 1J4GA39117L105111

http://www.properform.cz
http://www.facebook.com/pages/Pro-Perfor...6449711157
03-12-2011 11:54 AM
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
Bubák Offline
z Brd

Příspěvků: 2 114
Připojen(a): 30-11-2011
Přidat uživateli hodnocení 29
Příspěvek: #2
RE: Svody výfuku ZJ V8
Dík Tome, budu šetřit Chehták
03-12-2011 12:12 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
Harley Offline
Pražák

Příspěvků: 23 783
Připojen(a): 25-11-2011
Přidat uživateli hodnocení 128
Příspěvek: #3
RE: Svody výfuku ZJ V8
Já tady ještě doplním montáž svodů.Hned po montáži se mi nelíbilo jak napojení svodů nejde přesně v ose s původním zbytkem výfuku.Vímže tam bylo pnutí a to se mi vůbec nelíbilo a strach o svody mědohnal k tomu,že jsem dneska spojovací rouru mezi svodama a katem ,kde je i první silentblok,doplnil o pružnej vlnovec.
Já o něm uvažoval hned,jak jsem viděl jak je to mimo osu ale trochu jsem pochyboval o tom,že pak bude výfuk díky jemu stabilní a nebude se mrcasit do stran. Drží jen na silentbloku nad příčkou u převodovek a pak až na konci vedle nádrže.V prvním silentbloku je nasunutej a spoj funguje i jako dilatace ,kde se může podélně roztahovat a poslední silentblok je jen závěs.
Přesto mi to nedalo a koupil jsem nejkratší vlnovec co se dělá v průměru 63 a je dlouhý jen 150mm,takže celkem pevnej. Vevařil jsem ho hned za přírubu a před držák k silentbloku.
Udělal jsem asi moc dobře,výfuk je sice pružnej ale nikde se nedotýká ani extrémním houpáním s ním. Měl jsem to udělat hned a mohl jsem si ušetřit tu nejhorší práci při výměně svodů. S tím by to byla sranda!


Přiložené soubory Miniatury
                       

07 Jeep Wrangler JK Unlimited X 3,8 V6-automat-2,5" lift-33" M/T, 4.88, Selec Trac, AEV hood,Flowmaster50. 1J4GA39117L105111

http://www.properform.cz
http://www.facebook.com/pages/Pro-Perfor...6449711157
03-12-2011 08:22 PM
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
luky42 Offline
Magnum 318

Příspěvků: 93
Připojen(a): 25-08-2012
Přidat uživateli hodnocení 1
Příspěvek: #4
RE: Svody výfuku ZJ V8
    Nazdarek vsichni.Nemel nekdo z vas rozparany vyfukovy tlumic z 5,2?Zacal jsem vyrabet nerez a potreboval bych vedet jak vypada vevnitr.Svuj rozparat nemuzu protoze auto porad potrebuju.Chehták
04-01-2014 01:59 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
standa.t Offline
JFcz-Používá247

Příspěvků: 16 876
Připojen(a): 27-11-2011
Přidat uživateli hodnocení 143
Příspěvek: #5
RE: Svody výfuku ZJ V8
nějaký fotky a povídání k tomu jsem nechal na bananaclubu, zkus se tam podívat

byli jsme a budem
...
...jdu svou vlastní cestou a k tomu mi dopomáhej... ...třeba JEEP ...

www.ttuning.cz
04-01-2014 02:02 PM
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
luky42 Offline
Magnum 318

Příspěvků: 93
Připojen(a): 25-08-2012
Přidat uživateli hodnocení 1
Příspěvek: #6
RE: Svody výfuku ZJ V8
BananaclubDepresníček
04-01-2014 02:17 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
Mín@1979 Offline
JFcz-PoužíváČasto

Příspěvků: 518
Připojen(a): 29-03-2012
Přidat uživateli hodnocení 1
Příspěvek: #7
RE: Svody výfuku ZJ V8
(04-01-2014 02:17 PM)luky42 napsal(a):  BananaclubDepresníček

Asi myslel http://www.jeep-club.net/ Smíšek

Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 Limited r.v. 2000 KANADA - lift 2"
04-01-2014 02:18 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
luky42 Offline
Magnum 318

Příspěvků: 93
Připojen(a): 25-08-2012
Přidat uživateli hodnocení 1
Příspěvek: #8
RE: Svody výfuku ZJ V8
Jo,uz to mam Chehták
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 04-01-2014 02:27 PM od luky42.)
04-01-2014 02:26 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
standa.t Offline
JFcz-Používá247

Příspěvků: 16 876
Připojen(a): 27-11-2011
Přidat uživateli hodnocení 143
Příspěvek: #9
RE: Svody výfuku ZJ V8
nevím, jestli je to ono, vidím jenom tohle Chehták


Přiložené soubory
.jpg  bann.jpg (Velikost: 9,51 KB / Stažení: 390)

byli jsme a budem
...
...jdu svou vlastní cestou a k tomu mi dopomáhej... ...třeba JEEP ...

www.ttuning.cz
04-01-2014 03:23 PM
Navštívit uživatelův web Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
Marty Offline
V8

Příspěvků: 533
Připojen(a): 01-02-2012
Přidat uživateli hodnocení 7
Příspěvek: #10
RE: Svody výfuku ZJ V8
přiznej se tome, že tys to dělal zase na zemi ? :)

Memtech Automotive - Jeep, Chrysler, Dodge - servis, diagnostika, úpravy
´94 YJ V8
´03 TJ
´97 BR
´91 XJ
´03 DR
04-01-2014 04:26 PM
Vyhledat všechny příspěvky tohoto uživatele Přidej Poděkování Odpovědět s citací příspěvku
Odpovědět 




Uživatel(é) prohlížející si toto téma: 1 Host(é)