JeepForum.cz
Stroker 4,0l Never stop improving! - Verze k tisku

+- JeepForum.cz (http://jeepforum.cz)
+-- Fórum: JeepTech - Modely (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Fórum: YJ - Wrangler 1987-1995 (/forumdisplay.php?fid=182)
+---- Fórum: YJ - Jak sem stavěl já... (/forumdisplay.php?fid=186)
+---- Téma: Stroker 4,0l Never stop improving! (/showthread.php?tid=7873)

1 2 3


Stroker 4,0l Never stop improving! - Luma - 25-01-2020 06:16 PM

Tak, abych si nezasíral téma Wranglera, tak začnu v novém tématu. Doufám, že se tím neztratí moc informací a taky to zbude pro další generace Jeepařů.
Nejsem automechanik a ani žádný strojní inženýr, takže občas budu používat pro některé zvláštní názvy, ale snad pochopíte.
Stroker mi umožňuje dostat více výkonu, více objedmu, více krouťáku a více radosti při stejném vzhledu motoru. Změna objemu strokeru se mění hlavně změnou zdvihu a ne vrtáním a nebo taky oběma způsoby. Hlavním dílem stavby strokeru tedy bude klikovka.
Zatím není úplně jisté jak velký objem motoru bude, ale základem by měl být 4,7l.
Stavbu konzultuji s Guru na strokery z USA. Uvidíme k čemu se dopracujeme.
Za poslední dva roky jsem postupně sháněl věci na základní stavbu.
Pro Stroker je asi nejlepší blok motoru 96-98 rok výroby z důvodu snížení vibrací. Výrobní číslo 53020569 s nápisem NVH.
Klikovka se vezme z 4,2l, která se přímo nabízí, protože 4,2 má větší zdvih a pasuje do 4,0l přesně jen má delší nos v předu na kolo.
Hlava pro tuto stavbu je ideální s výrobním číslem 7120 a 0630 mám obě, použiji tu, která bude v lepším stavu. Bude se portovat, případně se i pokusím použít větší ventily.
vačka se koupí, až podle potřeby.
to je zatím vše.
Dnes jsem nachystal první blok motoru 4,0l a pokud zítra vybyde čas tak rozeberu i 4,2l.


Stroker 4,0l Never stop improving! - kulda - 25-01-2020 06:35 PM

Držím palce, ať to jde podle plánu a představ

Odesláno z mého SM-A750FN pomocí Tapatalk


RE: Stroker 4,0l Never stop improving! - pete awd - 25-01-2020 07:06 PM

Já děkuji za další představení a zavedení do hlubších tajů této úpravy motoru.
Už při 1.zmínce jsem googlil na nějakém drift fórum a seznámil se základy vo co vlastně go. PalecNahoru
Good luck Tvrďák


RE: Stroker 4,0l Never stop improving! - sevik - 26-01-2020 09:12 AM

Super, toto téma mě zajímá. Držím palce.


RE: Stroker 4,0l Never stop improving! - pablo - 26-01-2020 10:47 AM

Paráda, túto tému budem sledovať, dokumentuj a pridávaj fotky LáskovníkChehták


RE: Stroker 4,0l Never stop improving! - Luma - 26-01-2020 11:58 AM

Zkoumal jsem pred chvílí blok motoru 4.2l a hledal výrobní číslo. Zatím jsem ho nenašel, ale podle řemenice, která je na klínové hřídele, by měla být o 1cm klikovka delší, než na 4.0l. Řeší se to zkrácením a nebo vložkou 1cm tlustou.


RE: Stroker 4,0l Never stop improving! - lucius - 26-01-2020 12:21 PM

4litr by měl mít číslo u cívky, ale snad dle
http://www.jeep.avtograd.ru/engines/amc242/id.htm
Udává jen datum výroby. Kompletní značení v odkazu je nefunkční


RE: Stroker 4,0l Never stop improving! - Luma - 26-01-2020 12:31 PM

Je to tedy vyroba 25.8.1989 YJ carburator


RE: Stroker 4,0l Never stop improving! - palo-cherokee - 26-01-2020 04:27 PM

Luma s tým NVH blokom je to dobrá voľba, akurát si po osadení kľuky zmeraj vzdialenosti od krajov. 258 kľuka má väčší zdvih a tým pádom väčšie protiváhy. Možno budeš zvnútra brúsiť, niekedy to chytá. Hlavu určite 0630, má lepší flow. A ak máš blok z 98 tak to už je nová vačka a tá je lepšia z 630 hlavou. Sanie a zvody daj 99+. Piesty napríklad KeithBlack 421.


RE: Stroker 4,0l Never stop improving! - Luma - 26-01-2020 05:11 PM

Palo díky za rady, určitě ti cinknu, když bude potřeba.
Jinak komunikuji s Russem,mezi řečí pochází jeho rodina z Ceskoslovenska, takže je docela rád, že má nějaké vazby.
Budu po něm chtít nějaké věci. Během týdne se ozve a budeme se domlouvat, co stím.PalecNahoru